چگونه منچسترسیتی مانع پیشرفت دنیس سوارز در بارسلونا شد

چگونه منچسترسیتی مانع پیشرفت دنیس سوارز در بارسلونا شد

سایت رسمی فوتبالی – دنیس سوارز در زمستان به‌صورت قرضی از بارسلونا به آرسنال پیوست. این بازیکن 25ساله پیش‌تر در سویا زیر نظر اونای امری بازی کرده بود و بسیاری بر این باور بودند که او می‌تواند در آرسنال احیا شود. اما او در این فصل لیگ برتر تنها 38 دقیقه بازی کرده است و امری گفته که او فعلا نمی‌تواند 90 دقیقه کامل به میدان برود.

بارسلونا پیش از آن که دنیس سوارز را قرض بدهد، قرارداد او را تا سال 2021 تمدید کرد. اما قرارداد انتقال او از منچسترسیتی به بارسلونا بود که باعث شد او نتواند پیشرفت کند.

بارسلونا در سال 2013 سوارز را از منچسترسیتی خریداری کرد. در قرارداد دو باشگاه این موضوع ذکر شده بود که به ازای هر 10 بازی سوارز در هر فصل برای بارسلونا، آنها باید 715هزار پوند به منچسترسیتی بپردازند.

زمانی که سوارز به 54 بازی در لالیگا رسید، بارسلونا 3.5 میلیون پوند به سیتی پرداخت کرده بود. گزارش شده که مقامات باشگاه از این که مجبور بودند چنین مبالغی را به منچسترسیتی بپردازند خسته شده بودند.

به این ترتیب بود که سوارز از سال 2013 که به بارسلونا پیوست، تنها 71 بار در تمامی رقابت‌ها با پیراهن این تیم بازی کرد. او البته یک بار به سویا قرض داده شد و یک بار هم به ویارئال فروخته شد و سپس از این تیم دوباره خریداری شد، اما در هر حال تعداد بازی‌های او برای بارسلونا بسیار اندک بوده است.

8444