فرکی: داوران هنوز سوت نزده‌اند، بازیکنان اعتراض می‌کنند

فرکی: داوران هنوز سوت نزده‌اند، بازیکنان اعتراض می‌کنند

وبسایت رسمی فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال پیکان معتقد است که VAR از اشتباهات جلوگیری و به داوران کمک می‌کند اما این اتفاق به این زودی‌ها در ایران محقق نمی‌شود چون استاندارد‌های لازم را نداریم.

به گزارش فوتبالی، حسین فرکی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره نتایج پیکان در نیم‌فصل دوم و روندی که این تیم در پیش گرفته است،‌ گفت: نیم فصل را با دو شکست شروع و در آن دو بازی شناخت خوبی نسبت به نفرات تیم پیدا کردیم. پیروزی مقابل ماشین‌سازی در تبریز کار سختی بود و همین طور تساوی مقابل پدیده مدعی که شاید حق‌مان در آن بازی برد بود. کیفیت بازیکنان رضایت‌بخش بود در هر بازی رو به جلو حرکت کردیم. در فوتبال نتایج تضمین‌شده نیستند و امیدواریم بتوانیم بازی خوبی در ادامه انجام بدهیم و آن را همراه نتیجه کنیم، باید زمان بیشتری صرف تا پیکان را از این حالت خارج کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان دربار این موضوع که مهمترین مشکل پیکان چه بوده است، عنوان کرد: مشکل بزرگ پیکان نبود روحیه لازم بود. با توجه به 7 بازی آخری که تیم انجام داده بود و نتیجه نگرفته بود،  این روحیه در بچه‌ها وجود نداشت و تأثیر منفی گذاشته بود، سعی کردیم شرایط را تغییر بدهیم و با پیروزی این شرایط سریع‌تر تغییر پیدا می‌کند. متأسفانه در فوتبال ما بازیکنان می‌خواهند بدون اینکه تلاش و رقابتی داشته باشند همیشه بازی کنند. همه آنها هم نیت‌شان از  بازی کردن  این است که موقعیت بهتری برای آینده پیدا کنند،  پیکان همیشه تغییرات داشته و این تغییرات ناشی از همین تفکر بوده است.

فرکی افزود: باید این نگاه را تغییر دهیم و بتوانیم با رفاقت و دوستی که فوتبال ایران به وسیله آن توانسته افتخاراتی را به دست بیاورد، کار کنیم. در سپاهان و فولاد هم که حضور داشتم، این رفاقت و دوستی بین بچه‌ها زیاد بوده و آنها همدل بودند در تیم ملی هم می‌توانیم این را مثال بزنیم. به هر حال شرایط ما اینگونه است که باید در این دو موضوع  را تغییر بدهیم تا در آینده نتایج بهتری بگیریم.

وی درباره مدیریت باشگاه گفت: مدیریت پیکان همیشه بدون حاشیه بوده و همیشه از تیم حمایت کردند حتی در شرایط سخت هم شاهد این حمایت‌ها بودیم، این حمایت الان هم وجود دارد، تلاش‌ ما این است که موفقیت‌ها ادامه‌دار باشند. پیکان به عنوان سهمیه تهران که این امکانات را دارد باید در لیگ برتر باشد و جایگاه خوبی داشته باشد. تعریفی که از تیم‌های صنعتی می‌شود با جاهای دیگر همخوانی ندارد، اگر شرایط یکسان باشد پیکان هم می‌تواند مدعی قهرمانی باشد. 

سرمربی تیم فوتبال پیکان ادامه داد: مدیریت هم براساس این شرایط کار می‌کند هیئت مدیره ما با این بضاعت تلاش می‌کند تا جایگاه خوبی به دست بیاوریم.  جایگاه خوب هم شامل قهرمانی، نایب قهرمانی یا کسب سهمیه می‌شود. مدیریت باشگاه تمام تلاشش را می‌کند که تیم بتواند بدون حاشیه به کار خودش ادامه بدهد.

فرکی درباره استفاده از سیستم VAR در فوتبال ایران گفت: VAR چیز بدی نیست و از اشتباهات جلوگیری و به داوران کمک می‌کند اما به عقیده من این اتفاق به این زودی‌ها در ایران محقق نمی‌شود چون ما در ورزشگاه‌هایمان استانداردهای لازم را نداریم. حتی چیزهای معمولی که باید در ورزشگاه برای آسایش تماشاگران فراهم باشد وجود ندارد. رختکن‌ها و... را ببینید،  اینقدر کار دارند که VAR به عنوان مسئله آخر می‌ماند.

سرمربی پیکان در پاسخ به این سؤال که خواسته مدیریت باشگاه از او چیست،‌گفت: درخواست همه مدیران مشخص است اما قبل از آنها ما مربیان هستیم که باید جایگاه‌مان را تعریف کنیم. همه تیم‌ها اول فصل خودشان را برای قهرمانی،‌ نایب قهرمانی و یا گرفتن سهمیه آماده می‌کنند. ما هم مانند بقیه هستیم اما خواسته ما شرط لازم نیست. شرط لازم این است که شما ببینید چه امکانات و چه برنامه‌ای دارید. در فوتبال همه مدیران دوست دارند قهرمان شوند یا سهمیه قهرمانی بگیرند. خود من هم به عنوان مربی دوست دارم همیشه بهترین نتیجه را بگیرم.

فرکی درباره اینکه مدتی از فوتبال دور بوده و حالا که دوباره به فوتبال بازگشته چه تفاوتی را ‌می‌بیند، تصریح کرد: من در فوتبال حضور نداشتم اما بیشتر از زمانی که در فوتبال بودم، فوتبال را دنبال می‌کردم چون وقت بیشتری داشتم. اخبار خارجی و داخلی را دنبال می‌کردم، تفاوت زیادی ندیدم. همان ناهماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها وجود دارد البته می‌دانم که دست‌اندرکاران فوتبال تلاش می‌کنند اما یکسری کمبودها که همیشه بوده است برطرف نشدند. بحث اعتراضات به داوری نیز بیشتر از قبل شده است.

وی در پایان گفت: برای من جالب است که داور هنوز سوت نزده بازیکنان به او حمله و اعتراض می‌کنند ناهنجاری‌هایی که در زمین بین بازیکنان و عوامل فوتبال کشیده می‌شود را در هیچ جای دنیا شاهد نیستیم این ناهنجاری‌ها در فوتبال ما در حد افراط هستند که به وجهه فوتبال ما آسیب می‌زند و همه درگیر آن می‌شوند همه باید اشتباهات‌مان را بپذیریم و اشتباهات دیگران را بزرگ نکنیم. با آرامش و تمرکز می‌توانیم موفقیت‌های خوبی را به دست بیاوریم.

9697