استیلی:آزادی را برای بازی‌های امید می‌خواهیم/ سایپا بازیکن ندهد باید به کمیته انضباطی جواب دهد

استیلی:آزادی را برای بازی‌های امید می‌خواهیم/ سایپا بازیکن ندهد باید به کمیته انضباطی جواب دهد

وبسایت رسمی فوتبالی- مدیر تیم فوتبال امید، گفت: اردوی قبلی را به خاطر اینکه تیم‌ها بازیکن در اختیار ما نمی‌گذاشتند کنسل کردیم.  

به گزارش فوتبالی، حمید استیلی قبل از شروع تمرین تیم فوتبال امید در جمع خبرنگاران،‌گفت: این آخرین اردوی ما قبل از شروع مسابقات است. اردوی قبلی را به خاطر اینکه تیم‌ها بازیکن در اختیار ما نمی‌گذاشتند کنسل کردیم. ناچار به برگزاری اردو هستیم. چند بازیکن ما فقط در لیگ بازی می‌کنند و مجبور هستیم تیم را جمع کنیم تا از لحاظ جسمانی و تاکتیکی وضعیت تیم را بهبود ببخشیم.

وی افزود: فقط یک تیم از این گروه صعود می‌کند و ما باید از امتیاز میزبانی‌مان نهایت استفاده را ببریم، امروز هم به دیدار مدیر مجموعه آزادی می‌روم تا بتوانیم این ورزشگاه را برای دیدارهای تیم امید دراختیار بگیریم. 

مدیر تیم امید در ارتباط با کیفیت بد ورزشگاه دستگردی خاطرنشان کرد: چند روز قبل همراه با کرانچار به این ورزشگاه رفتیم و متأسفانه چمن آنجا وضعیت مطلوبی نداشت، امیدوارم بتوانیم بستر مناسبی ایجاد کنیم و در بازی‌های تیم کشورمان از ورزشگاه آزادی استفاده کنیم. 

وی در رابطه با انتقاد بازیکنان از زمین تمرین تیم امید عنوان کرد: تمام زمین‌ها در این فصل چنین شرایطی را دارند، ما تقریبا زمین‌های مختلف را دیدیم و همین شرایط وجود داشته است، ما اتاق‌مان در ساختمان پک را تحویل گرفتیم و درخواست کردیم در زمین شماره دو تمرین کنیم، قبل از این اعلام شده بود شرایط تمرین در این زمین در فروردین‌ماه به وجود می آید اما با درخواست ما، تمهیداتی در حال اندیشیدن است تا این زمین یک هفته دیگر دراختیار ما قرار بگیرد. 

استیلی در مورد عدم حضور بازیکنان استقلال و سایپا در تمرین تیم امید عنوان کرد: در حال حاضر فقط بازیکنان باشگاه سایپا و استقلال غایب هستند، استقلال عازم قطر شده و مهدی قائدی که در لیست این تیم حضور نداشته، در تمرین شرکت دارد، نامه زدیم و طبق صحبت‌هایی که شفر و کرانچار انجام دادند قرار است بعد ازبرگشتن، این بازیکنان بیایند. روی حضور صیادمنش و نورافکن، شفر تأکید داشته، اما ما خواستیم که همه بازیکنان بیایند، متأسفانه صیادمنش مصدوم شده و درخواست کردیم او هم به اردو بیاید تا زیرنظر پزشکان تیم ملی بزرگسالان در پک یا ایفمارک درمان خود را انجام دهد. 

وی افزود: باشگاه سایپا هم نامه زده و اعلام کرده که نمی‌تواند بازیکنی دراختیار تیم امید بگذارد، ما خواهش کردیم بازیکنانشان را دراختیار ما بگذارند. اگر بازیکنان را به ما ندهند، آنها دراختیار کمیته انضباطی قرار می‌گیرند و نمی‌توانند برای تیم‌شان راه‌حلی پیدا کنند، اینکه بازیکنی ندهند مشکلی را حل نمی‌کند و متأسفانه در این بین بازیکن ضرر می کند، همه به تیم امید بازیکن دادند و من هم از باشگاه سایپا و علی دایی هم درخواست می‌کنم مجوز حضور این بازیکنان را صادر کنند، به هر حال در تیم امید منافع ملی دخیل است. 

وی در رابطه با اینکه سعید فتاحی بیان کرده در آن مقطعی که برنامه‌ریزی لیگ صورت گرفته، تیم امید سرمربی نداشته و برنامه آن را در مسابقات مدنظر قرار نداده است و آیا او این صحبت را منطقی می‌داند، گفت: آن زمان که مسئله میزبانی تیم امید مشخص شده، خود ما حضور نداشتیم، اما در جلسه‌ای که ایران میزبان مرحله اول مقدماتی المپیک بوده، سعید فتاحی هم حضور داشته است، وقتی ما میزبان مسابقات امید در نوروز شدیم، قطعا قبل از آن هم نیاز به اردو داریم و  باید برنامه تیم را درنظر بگیریم. وقتی هم که برنامه نیم‌فصل دوم لیگ را دادند، بار دیگر تیم امید را ندیدند، شاید بازی‌های تیم امید را فراموش کردند و خیلی راحت می‌توانند به این مسئله اشاره کنند. گاهی برای انسان این اتفاق می‌افتد و ایرادی ندارد که بگوید این موضوع را فراموش کرده، فوتبال ایران در خردادماه بازی مهمی ندارد و می‌شد مسابقات را در آن مقطع برگزار کرد تا تیم امید بتواند به عنوان نماینده ایران که بار سنگینی روی دوش خود دارد، به بهترین شکل آماده شود. شما نگاه کنید ما الان شرایط گذشته را نداریم، اکثر بازیکنان امید در لیگ بازی می‌کردند، اما الان فقط ۲۰، ۳۰ درصد بازیکنان ما در لیگ حضور دارند، این مسئله کار ما را خیلی سخت کرده است. 

مدیر تیم امید در ادامه تأکید کرد: به این تیم امیدوار هستیم، می‌خواهیم تیمی تشکیل دهیم که راهی المپیک شود، ما در این مدت دیدارهای تدارکاتی خوبی داشتیم و ۸، ۹ بازی تدارکاتی انجام دادیم، هیچ زمان تیمی را به بازی‌های آسیایی اعزام نکرده بودیم که بتواند در مقدماتی المپیک شرکت کند، اما این‌بار این اتفاق افتاد. این بازی‌های دوستانه بازیکنان ما را آبدیده می‌کند، مثلا آنها می‌دانند که دیگر نباید اشتباهی که در بازی با تاجیکستان انجام دادند را تکرار کنند.ما الان به دنبال آنالیز ترکمنستان و یمن هستیم، اما با وجود اینکه خیلی جاها رفتیم، نتوانستیم فیلم دیدارهای آنها را پیدا کنیم. 

وی در مورد اینکه سعید فتاحی اعلام کرده ممکن است برخی دیدارها ۶ فروردین برگزار شود و این در شرایطی است که آن روز تیم امید با عراق بازی دارد، عنوان کرد: نمی‌دانم آقای فتاحی اطلاع دارد تیم امید ۶ فروردین در مهمترین بازی خود باید به مصاف عراق برود؟ درست نیست در آن روز بازی‌ای گذاشته شود، بازی با عراق حساس‌ترین مسابقه ما است که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، البته این صحبت‌ها دیروز انجام شد و انگار موضوع منتفی شده است. باید به وضعیت ورزشگاه آزادی هم نگاه کنند چرا که در زمین آنجا قرار است مسابقات برگزار شود. باید همه حمایت کنند تا تیم امید به بهترین شکل عازم مسابقات شود. صدا و سیما هم در حال ساختن یک  کلیپ است و قرار است شهرداری هم بنرهای در سطح شهر نصب کند تا هواداران به ورزشگاه دعوت شوند. 

وی در مورد دیدارهای پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: برای نماینده‌های فوتبال ایران آرزوی موفقیت دارم، اولین بازی بسیار مهم است و امیدوارم هواداران روز سه‌شنبه به ورزشگاه بیایند. خدا را شکر استقلال هم در این هفته‌ها روند صعودی داشته و امید زیادی به موفقیت در لیگ قهرمانان آسیاست. علیرضا منصوریان هم در ذوب‌آهن عملکرد خوبی داشته و در دوحه یک کامبک بسیار خوبی داشته است، برای منصوریان دوست خوبم هم آرزوی موفقیت می‌کنم. 

9697