سبقت هری کین از آدبایور: کین برترین گلزن تاریخ دربی شمال لندن

سبقت هری کین از آدبایور: کین برترین گلزن تاریخ دربی شمال لندن

سایت رسمی فوتبالی – هری کین ستاره بریتانیایی تاتنهام با گلزنی در بازی تیمش مقابل آرسنال، حالا برترین گلزن تاریخ دربی شمال لندن است. او در بازی امروز تیمش مقابل آرسنال از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد.

پیش از این گل هم او دروازه آرسنال را باز کرده بود ولی داور گل او را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. 

بااین گل، تعداد گلهای کین در دربی های شمال لندن به عدد 9 رسید و او با پیشی گرفتن از امانوئل آدبایور (با 8 گل)، برترین گلزن تاریخ دربی های شمال لندن است. آدبایور در طول دوران حضورش در لیگ برتر انگلیس پیراهن هر دو تیم آرسنال و تاتنهام را به تن کرده بود.

در این لیست، روبرت پیرس با زدن 7 گل در دربی های شمال لندن در رده سوم است و تیری آنری، روبین فان پرسی و گرت بیل با زدن 5 گل در این دربی ها در رده های بعدی قرار دارند.

به علاوه کین حالا 4 بار از روی نقطه پنالتی موفق به باز کردن دروازه آرسنال در بازی های لیگ برتر شده است و تنها آلن شیرر (با 7 گل از روی نقطه پنالتی) مقابل اورتون و 5 گل از روی نقطه پنالتی به ساوثهمپتون و استیون جرارد با زدن 5 گل از روی نقطه پنالتی به استون ویلا (درلیگ برتر) توانسته اند بیش از او در تاریخ لیگ برتر به یک حریف مشخص گل بزنند.

با وجودی که هری کین دراین بازی موفق شد تا از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کند، اما آرسنالی ها دراین کار ناکام ماندند. در دقایق پایانی بازی بود که داور بازی یک ضربه پنالتی به نفع آرسنال گرفت ولی پیرامریک آئوبامیانگ موفق نشد تا این پنالتی را تبدیل به گل کرده و اوگو لوریس دروازه بان تاتنهام، ضربه پنالتی او را مهار کرد.این بازی نهایتا با تساوی 1-1 به پایان رسید. تاتنهام در سه بازی اخیرش در لیگ برتر موفق به برد نشده است.

6363