تاتنهام 1-1 آرسنال؛ تساوی با دو پنالتی مشکوک

تاتنهام 1-1 آرسنال؛ تساوی با دو پنالتی مشکوک

به گزارش "ورزش سه"، یکی از حساس ترین بازی های هفته 29 لیگ برتر انگلیس را تاتنهام و آرسنال پیش رو داشتند. دربی همیشه حساس شمال لندن که در سال های اخیر با جذابیت بیشتری نیز دنبال می شود. تاتنهام در رده سوم و با 4 امتیاز اختلاف نسبت به آرسنال رده چهارمی به دنبال جبران نتایج ضعیف اخیر بود و توپچی های اوج گرفته به دنبال کسب اولین برد در زمین تاتنهام از سال 2014 بودند.

آرسنال بازی را بهتر آغاز کرد و دقیقه 2 می توانست توسط لاکازت به گل برسد اما ضربه پای چپ مهاجم فرانسوی به بدترین شکل زده شد و توپ با اختلاف راهی بیرون شد.

تاتنهام پس از این موقعیت آرسنال به خود آمد و رفته رفته بر توپ و میدان مسلط شد اما قادر به خلق موقعیت جدی گلزنی نبود و این آرسنال بود که بر خلاف روند بازی در دقیقه 16 و روی یک ضد حمله سریع به گل رسید.

لاکازت با یک پاس عمقی، رمزی را روانه دروازه تاتنهام کرد. او با گذر از سد وانیاما و با حرکت از زمین خودی، به محوطه جریمه تاتنهام رسید، هوگو لوریس را به زیبایی دریبل زد و توپ را درون دروازه خالی جای داد تا قرمزها پیش بیفتند.

7 دقیقه بعد تاتنهام به گل رسید اما این گل به درستی مردود اعلام شد. روی یک ضربه ایستگاهی، هری کین با یک ضربه سر دروازه آرسنال را باز کرد اما کمک داور به درستی پرچم زد تا نتیجه همچنان 0-1 بماند.

چهار دقیقه بعد، سون کره ای با دریبل های متوالی مدافعان آرسنال را از پیش رو برداشت و وارد محوطه جریمه شد اما در آخرین لحظه توپ او را زدند و خطری جدی از مقابل دروازه توپچی ها رفع شد.

دقیقه 30 اریکسن شانس خود برای گلزنی را امتحان کرد اما شوت زمینی او از گوشه محوطه جریمه با اختلافی اندک راهی اوت شد. فرتونگن هم چند دقیقه بعد با یک شوت از راه دور دروازه آرسنال را تهدید کرد ولی توپ با اختلاف به بیرون رفت.

سرانجام دقیقه 41 آرسنال به حملات پرتعداد تاتنهام واکنشی جدی نشان داد. ایووبی از گوشه محوطه جریمه با یک شوت کات دار و فنی می توانست گلزنی کند اما لوریس با شیرجه ای مناسب توپ را دفع کرد و در برگشت توپ به تاتنهامی ها رسید.

اما بدون شک بهترین بخت تاتنهام برای زدن گل تساوی دقیقه 44 بازی به دست آمد. اریکسن در شش قدم، پاس مناسبی از هری کین دریافت کرد اما شوت او را لنو برگشت داد. گلر آلمانی در ادامه ضربه وانیاما را نیز با دست راهی کرنر کرد تا توپچی ها با خوش اقبالی برنده راهی رختکن شوند.

تاتنهام نیمه دوم را هجومی شروع کرد و دقیقه 48 روی سانتر تند و تیز تریپیه اولین خطر را ایجاد کرد اما کسی از مهاجمان تاتنهام در شش قدم حضور نداشت تا ضربه نهایی را وارد کند.

دقیقه 53 لاکازت روی پاس مخیتاریان صاحب بخت عالی گلزنی شد اما شوت او بی دقت بود و راهی به دروازه پیدا نکرد.

یک دقیقه بعد روی یک ضربه ایستگاهی، رمزی با دفع اشتباه خود توپ را به آلدرویرلد رساند اما ضربه این بازیکن از فاصله ای نزدیک به کنار دروازه برخورد کرد.

پس از این صحنه، لاکازت جای خود را به اوبامیانگ داد.

دقیقه 63 لاملا که چند دقیقه از ورودش به زمین می گذشت، با یک شوت از راه دور دروازه آرسنال را تهدید کرد ولی ضربه او راهی اوت شد. چهار دقیقه بعد دنی رز در شلوغی محوطه جریمه آرسنال با لنو تک به تک شد اما نه تنها نتوانست کار خاصی انجام دهد که به دلیل خطا روی گلر آرسنال اخطار گرفت.

دقیقه 71 مسوت اوزیل به جای آرون رمزی وارد زمین شد و ورود او مصادف شد با گل تاتنهام.

روی یک ضربه ایستگاهی، داور خطای شکودران موستافی روی هری کین را پنالتی گرفت. این صحنه البته مشکوک به آفساید نیز بود با این حال پنالتی گرفته شده بود و خود کین بر خلاف جهت حرکت لنو توانست دروازه آرسنال را باز کرده و همه چیز برابر شود.

پس از گل روند بازی متعادل شد و هر دو تیم حملاتی روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند اما این آرسنال بود که دقیقه 90 صاحب یک پنالتی شد. خطای داوینسون سانچس روی اوبامیانگ را داور پنالتی اعلام کرد. ستاره گابنی پشت توپ ایستاد اما ضربه او را هوگو لوریس مهار کرد و روی ریباند هم آرسنالی ها موفق به گلزنی نشدند.

لوریس حالا تنها دروازه بان تاریخ تاتنهام است که در دربی شمال لندن موفق به مهار پنالتی شده است.

دقیقه 92 ارسال خطرناک هری کین با فاصله ای اندک راهی اوت شد و کسی از تاتنهام موفق به زدن ضربه سر نشد. دقیقه 94 بازی توریرا با خطای شدید روی دنی رز از بازی اخراج شد تا توپچی ها مسابقه را ده نفره به اتمام برسانند.

در نهایت این بازی جذاب با تساوی 1-1 به اتمام رسید و حالا ارسنال در صورت پیروزی یونایتد، جایگاه چهارمی خود را از دست خواهد داد.