برتری رئال مادرید بر بارسلونا در ال‌کلاسیکو شبکه‌های اجتماعی

برتری رئال مادرید بر بارسلونا در ال‌کلاسیکو شبکه‌های اجتماعی

سایت رسمی فوتبالی – رقابت بارسلونا و رئال مادرید در جبهه‌های مختلف ادامه دارد. 

تحقیق اخیری که از سوی Internet Republica انجام شده نشان می‌دهد که رئال مادرید در شبکه‌های اجتماعی اوضاع بهتری نسبت به بارسلونا دارد. تعداد فالوئرهای رئال در فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر از بارسلونا بیشتر است.

البته تعداد اعضای کانال بارسلونا در یوتیوب بیشتر است، چرا که این باشگاه در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به این کانال داشته است. منچسترسیتی و منچستریونایتد هم حضوری فعال در یوتیوب دارند.

گوگل به هر دو باشگاه نمره 80 را داده است، اما رئال مادرید از نظر تعداد سایت‌هایی که به سایت این باشگاه لینک داده‌اند برتر از بارسلونا است.

رئال مادرید همچنین از نظر تعداد جستجو در داخل کشور اسپانیا رتبه اول را دارد و بیشترین جستجو هم از مرکز کشور بوده (مادرید، کاستیا ای لئون، و کاستیا لا مانچا)، در حالی که بیشترین جستجوی بارسلونا در کاتالونیا و جزایر بلئاریک بوده است.

اما از نظر کاپیتان‌های دو تیم، اوضاع بارسلونا بسیار بهتر است. لیونل مسی 109 میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد و سرخیو راموس 30 میلیون. در فیس بوک هم 88 میلیون نفر صفحه مسی را لایک کرده‌اند و این تعداد برای راموس تنها 23 میلیون نفر است. راموس در توییتر 69 میلیون فالوئر دارد اما مسی در این شبکه اجتماعی فعال نیست.

8444