رکوردتاریخی بارسا: حضور در شش فینال متوالی جام حذفی اسپانیا

رکوردتاریخی بارسا: حضور در شش فینال متوالی جام حذفی اسپانیا

سایت رسمی فوتبالی- بارسلونا با برد قاطعانه مقابل رئال مادرید در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا موفق شد تا به فینال جام حذفی این فصل راه بیابد. حالا آنها امیدوارند تا با برد در بازی فینال بتوانند به پنجمین قهرمانی متوالی شان دراین جام دست بیابند.

صعود امسال بارسلونا به فینال جام حذفی، در حقیقت ششمین حضور متوالی آنها در فینال جام حذفی اسپانیاست که در نوع خود رکوردی تاریخی به شمار می رود. جالب اینجاست که هیچ تیمی در تاریخ فوتبال اسپانیا موفق به ثبت چنین رکوردی نشده است.

بارسلونا در چهار دوره اخیر جام حذفی اسپانیا به قهرمانی رسیده و آخرین باری که دست آنها از جام حذفی اسپانیا کوتاه ماند سال 2014 بود که با نایب قهرمانی بارسا به پایان رسید. حالا امسال بارسلونا مجددا فینالیست شده و در فینال ورزشگاه بنیتو ویامارین سویا که روز 25 ماه می میان این تیم و برنده بازی بتیس و سویا برگزار خواهد شد حضور خواهد یافت. 

بارسلونا در این بازی فینال برای کسب سی و یکمین قهرمانی اش در جام حذفی اسپانیا می کوشد و این فینال چهل و یکمین حضور آبی اناری ها در فینال جام حذفی اسپانیا خواهد بود. آنها بیش از هرتیم دیگری در تاریخ فوتبال اسپانیا قهرمان جام حذفی شده اند و بیشترین قهرمانی را دراین تورنمنت معتبر که از سال 1903 آغاز شده، کسب کرده اند.

در فینال این فصل جام حذفی اسپانیا، بارسلونا می تواند مبدل به اولین تیم در تاریخ فوتبال اسپانیا شود که در پنج سال متوالی قهرمان جام حذفی شده است. رکورد قبلی از این حیث دراختیار خود بارسلوناست که در سالهای 2015 تا 2018 قهرمان جام حذفی اسپانیا شده بود و البته رئال مادرید هم بین سالهای 1905 تا 1908 قهرمان جام حذفی شده بود و اتلتیک بیلبائو هم درسالهای 1930، 1931، 1932 و 1933 قهرمان جام حذفی اسپانیا شده بود.

6363