ماسچرانو و بررسی تفاوتهای مسی در بارسلونا وتیم ملی آرژانتین

ماسچرانو و بررسی تفاوتهای مسی در بارسلونا وتیم ملی آرژانتین

سایت رسمی فوتبالی- خاویر ماسچرانو ستاره سابق باشگاه بارسلونا وتیم ملی آرژانتین بالاخره سکوتش را شکست و درآستانه دیدار حساس و تماشایی ال کلاسیکو درمورد شرایط لیونل مسی به صحبت پرداخت.

او که بعد ازجام جهانی 2018 روسیه دیگر با هیچ رسانه ای گفتگو نکرده بود، در مصاحبه با فاکس به آنالیز تفاوتهای مسی در تیم ملی آرژانتین و باشگاه بارسلونا پرداخت که این گزیده ای از صحبتهای اوست:

*شرایط فعلی مسی: دیوانگی است اگر از فوتبال مسی لذت نبریم.باید نشست و از فوتبال مسی لذت برد. به نظر من مسی هرسال تبدیل به بازیکن بهتری می شود. قطعا گذر سن باعث می شود که هرساله برخی توانایی ها و قابلیت های فوتبالی از بین برود؛ مثلا قدرت دریبل زدن 5 یا 6 نفر... ولی این روزها یک بازیکن میانی می تواند تمام تیم را به بازی وادارد. مسی از آن دسته بازیکنانی است که مثل یک بازیکن میانی دست به کار می شود و 25 گل می زند. از آن دسته بازیکنانی که همه کاری انجام می دهد. برای آنکه بتوان کاری که مسی انجام می دهد را انجام بدهید، به سه بازیکن نیاز دارید. به بازی واداشتن تیم، دادن پاس نهایی و زدن ضربات سرنوشت ساز؛ همگی برعهده مسی است


*تفاوتهای مسی دربارسا و تیم ملی آرژانتین: این کاملا روشن و واضح است که مسی عادت به سبک فوتبالی دارد که کاملا متفاوت با فوتبال تیم ملی آرژانتین است. در بارسلونا تمام ساختار تیم برپایه و مبنای اوست و این یک اتفاق آکادمیک است. یک بازیکن دربارسا تقریبا همه چیز را می داندوبه ندرت پیش می آید که نیاز باشد تا سرمربی نکاتی را بیاموزد. چون بازیکنان همه چیز را از دوران کودکی می آموزند. فوتبال در بارسلونا کاملا آکادمیک و دارای ساختاری مشخص است و لئو همیشه با این سیستم رشد و پرورش یافته. به همین خاطر وقتی به اردوی آرژانتین ملحق می شود، باید با تغییر سرمربی، تغییر ایده ها و... دست و پنجه نرم کند که این اصلا ساده نیست. کار کردن درتیم ملی آرژانتین ساده نیست. از بیرون این طور به نظر می رسد که اوضاع متفاوت است ولی برای آنکه بتوانیم دیدگاه ها از بیرون و از داخل تیم را با هم مقایسه کنیم، باید با یک دید مشابه به مسائل نگاه کنیم.

6363