سوژه روز: معترض مثل روزبه

سوژه روز: معترض مثل روزبه

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم گزارش خراسان ورزشی درباره آمار بالای کارت زردهای روزبه چشمی را برایتان انتخاب کرده‎ایم:

چشمی این فصل فقط 11 بار برای استقلال به میدان رفته و در این 11 بازی 4 بار کارت زرد گرفته که 3 کارت آن به دلیل اعتراضات او به داور بازی بوده است؛ چیزی که نشان می‌دهد چشمی در زمین مسابقه کاملا عصبی است و تسلطی روی اعصاب خود ندارد. نگاهی به آمار کلی چشمی در استقلال نشان می‌دهد که تعداد کارت‌های زرد این بازیکن با استانداردهای فوتبال روز دنیا فاصله زیادی دارد.

 چشمی در‌مجموع 59 بار در لیگ برای استقلال به میدان رفته و با دریافت 17 کارت زرد خشن‌ترین بازیکن تیمش در 3 فصل اخیر بوده است. 3 کارت زرد در جام حذفی و 2 کارت زرد در لیگ قهرمانان آسیا، تعداد کارت‌های زرد این بازیکن با پیراهن آبی را به عدد 22 می‌رساند. شاید با یک مثال بتوان بهتر و روشن‌تر به مشکل بزرگ روزبه چشمی پی برد. 

گنارو گتوسو یکی از خشن‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان در 59 بازی پایانی خود با پیراهن روسونری 15 بار از داوران سخت‌گیر ایتالیایی کارت زرد گرفت؛ یعنی 2 کارت کمتر از نسخه ایرانی خود! بدون هیچ تردیدی چشمی از نظر فنی یکی از بهترین‌های فوتبال ایران بوده، اما عادت بد او باعث شده تا در حساس‌ترین مواقع تیمش را تنها بگذارد. همین هفته استقلال باید بدون چشمی به مصاف فولاد برود و بعد هم در آسیا بدون این بازیکن به مصاف الدحیل خواهد رفت. 

1984