والورده: از تکنولوژی وار نمی ترسیم؛ دو ال کلاسیکو را مجزا از هم می بینیم

والورده: از تکنولوژی وار نمی ترسیم؛ دو ال کلاسیکو را مجزا از هم می بینیم

سایت رسمی فوتبالی- ارنستو والورده سرمربی اسپانیایی باشگاه بارسلونا در کنفرانس خبری اش قبل از جدال شاگردانش مقابل رئال مادرید شرکت کرد.این بازی که در دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا برگزار می شود، حساسیت ویژه ای دارد.

این گزیده ای از صحبتهای والورده است:

*صدمین بازی روی نیمکت مربیگری بارسا: خوشحال می شوم که این بازی را با صعود تیممان به فینال جشن بگیریم. خودم حواسم به آمار نبود. ولی بازی خاص و ویژه ای ازلحاظ آماری است. یک بازی نیمه نهایی، یک ال کلاسیکو و یک بازی مهم. کار سخت است. نتیجه بازی رفت، آنطور که دلمان می خواست رقم نخورد و سرنوشت بازی به مسابقه برگشت کشیده. می دانیم که حریف بزرگی پیش روی ماست و امیدواریم که بتوانیم صعود کنیم و البته رئالی ها هم امیدوارند که آنها به دور بعد برسند.

*رقیب:باید سعی کنیم به رقیب آسیب بزنیم. تلاش می کنیم برنده بازی باشیم و باید دراینب ازی گلزنی کنیم. نباید مثل بازیهای دیگر به محافظت از دروازه مان بپردازیم و برعکس باید حمله کنیم

*آرتور: او بهتر است و دیروز در بخشی از تمرینات تیم حاضر بود و باید شرایطش را باز هم ارزیابی کرد. فکر حضور او دراین بازی را نمی کنم و شاید برای بازی شنبه برسد. او بازیکن متفاوتی با سایرین است و هرفوتبالیستی ویژگی های خاص خودش را دارد. آرتور بازیکن بزرگی است که کارهای بزرگی برای تیم انجام می دهد.

*شرایط بارسا قبل از بازی: ما درشرایط خوبی به این بازی می رویم. یکی از این دوتیم در جام حذفی می مانند. این بازی تمام می شود و بازی بعد از راه می رسد. ما می خواهیم صعود کنیم و آماده ایم. این چالش بزرگی است و باید روحیه جنگنده ای داشته باشی تا خودت را آماده این رویداد بزرگ کنی.

*تکنولوژی وار: تحت هیچ شرایطی هیچ ترسی از وار وجود ندارد. ما درکمال آرامش هستیم. این بحث جنجالی در فوتبال و سایر ورزشها هست و بیشتر از ورزشکاران، بستگی به سایر افراد دارد. ما سعی می کنیم ببریم و بقیه بحثها را به دست فراموشی بسپاریم

*خطای پنالتی کاسمیرو: من درمورد این اتفاق هیچ صحبتی نمی کنم. امیدوارم که دوکوره هرچه زودتر بهبود بیابد و هیچ طعنه و کنایه ای هم نمی زنم

*دو بازی ال کلاسیکو پیش رو: این معمول نیست که دوبازی دراین سطح در یک هفته برگزار شود ولی ممکن است چنین اتفاقی بیفتد. بعید است که درهردوبازی یک نتیجه تکرار شود. ما تلاش می کنیم تا این دوبازی را جدا از هم ببینیم و تمرکزمان را روی بازی اول بگذاریم. بازی روزشنبه فعلا دور است. اما هردوی بازیها مهم هستند.

*وینیسیوس: او بازیکنی است که می تواند ویرانگر باشد. سرعت بالایی دارد. اگر او بازی نکند، آسنسیو، بیل و ایسکو آماده اند

*نتیجه بازی: هر نتیجه ای که به نفع ما باشد، خوب است

*سیلسن: روند بهبود او بهتر از آن چیزی که تصورش را می کردیم پیش می رود. باید شرایطش دوباره ارزیابی شود.

*دمبله: او می تواند در هر دو جناح بازی کند. او در دورتموند سمت راست بازی می کرد ولی سمت چپ هم عملکردش تفاوت چندانی ندارد. او از هر دو طرف خیلی خوب نفوذ می کند. باید ببینیم که با چه سیستمی میخواهیم بازی کنیم.

6363