شفر: از منشا انتظار گلزنی ندارم

شفر: از منشا انتظار گلزنی ندارم

وبسایت رسمی فوتبالی - سرمربی آلمانی با حمایت کامل از عملکرد فنی خرید زمستانی از مهاجم نیجریه‌ای به عنوان یکی از قطعات اصلی پازل تاکتیکی استقلال نام برد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، گادوین منشا از روزی که پیراهن استقلال را در آخرین روز‌های پنجره زمستانی بر تن کرد، در سه بازی به میدان رفته، اما موفق به گلزنی نشده است. مهاجم نیجریه‌ای بعد از اینکه از پرسپولیس کنار گذاشته شد، راه اردوی آبی‌ها را در پیش گرفت بلکه بتواند در استقلال قابلیت‌های خود را به رخ بکشد، اما عدم گلزنی در سه بازی متوالی باعث شد منشا مورد انتقاد آبی‌ها هم قرار گیرد. اتفاقی که قبلاً در پرسپولیس افتاده بود! این موضوع با واکنش وینفرد شفر روبه‌رو شد، سرمربی آلمانی با حمایت کامل از عملکرد فنی خرید زمستانی از مهاجم نیجریه‌ای به عنوان یکی از قطعات اصلی پازل تاکتیکی استقلال نام برد و ادعا کرد «انتظار گلزنی از این بازیکن ندارد». 

سرمربی استقلال وقتی در جریان انتقادات به خاطر گل نزدن گادوین منشا قرار گرفت در جمع دستیاران و اطرافیانش در تمرین دیروز گفت: «وظیفه منشا فراتر از این حرف هاست و تنها چیزی که از او انتظار ندارم همین گلزنی است. گادوین براساس اصول تاکتیکی که به او دادم به خوبی توانسته انتظارات را برآورده کند و طرفداران و منتقدان این بازیکن برای دیدن گلزنی او باید کمی صبور باشند، چون وظایفی که منشا در استقلال دارد با وظایف او در پرسپولیس کاملاً متفاوت است».

 نگاهی به عملکرد تاکتیکی استقلال به خصوص در دو بازی با پارس جنوبی جم و همین‌طور ذوب‌آهن اصفهان نشان می‌دهد منشا در سیستم جدید شفر، بیشتر وظیفه مهاجمی تخریب‌چی را دارد تا مهاجمی تمام‌کننده. با این روش بازی سایر عوامل تهاجمی استقلال می‌توانند از فضا‌هایی که منشا برای آن‌ها ایجاد کرد به گل برسند درست مثل دو بازی گذشته، از همین‌رو شفر با ابراز رضایت از عملکرد گادوین منشا نسبت به انتقادات پیرامون عدم گلزنی این مهاجم این‌گونه موضع گیری کرد.

1984