کارشناس داوری آ.اس: خطا برروی کاسمیرو پنالتی نبود؛ او تمارض کرد

کارشناس داوری آ.اس: خطا برروی کاسمیرو پنالتی نبود؛ او تمارض کرد

سایت رسمی فوتبالی- در جریان دیدار دو تیم رئال مادرید و لوانته،یک صحنه جنجالی رخ داد که داور آن را یک پنالتی به نفع تیم مادریدی سوت زد.

در دقیقه 76 بازی، ایگلسیاس ویانوئوا، داور بازی خطای بازیکن لوانته برروی کاسمیرو را خطای پنالتی تشخیص داد و گرت بیل توانست از روی نقطه پنالتی گل برتری کهکشانی ها را به ثمر برساند. حالا ایتورالده گونزالس، داور سابق اسپانیایی و کارشناس داوری روزنامه آ.اس در آنالیز این صحنه گفت:« این صحنه ازنظر من پنالتی نیست. کاسمیرو خودش را روی زمین انداخت. لگد دوکوره اصلا به کاسمیرو برخورد نکرد و روی هوا رفت. داور وار هم از داور بازی نخواست که این صحنه را ببیند.  البته باید یک نکته را شفاف سازی کرد؛ اگر خطای پنالتی اعلام نشود، تکنولوژی وار نمی تواند وارد ماجرا شود.»

او ادامه داد:« داور کناری دید خوبی به صحنه داشت و می توانست درمورد پنالتی بودن یا نبودن نظر بدهد. تکنولوژی وار هم صحنه را بازبینی کرد و به این نتیجه رسید که برخورد کوچکی اتفاق افتاده ولی از آنجا که صحنه واضح نبود، چیزی به داور نگفت.»


رئال دراین بازی به لطف گلزنی بنزما از روی نقطه پنالتی از حریف پیش افتاد. البته آقای گونزالس براین باور است که خطای پنالتی اولی که به نفع رئال گرفته شده بود، کاملا واضح بود:« خطایی که منجر به اولین ضربه پنالتی رئال شد، کاملا واضح بود. توپ به دست باردی برخورد کرد. اودستش را روی صورتش گذاشته بود تا توپ به صورتش نخورد. تکنولوژی وار صحنه را بازبینی کرد و از داور خواست تا خودش این صحنه را ببیند. داور هم تردیدی نکرد و نقطه پنالتی را نشان داد.» ایتورالده درتوضیح این صحنه گفت:« وار دراسپانیا مثل سایر اروپا پیاده سازی شده است و اخیرا در اسپانیا مثالهای خوبی ازنحوه استفاده از تکنولوژی وار را شاهد هستیم.»

درجریان این بازی دو صحنه جنجالی دیگر هم رخ داد که هر دو در محوطه جریمه رئالی ها اتفاق افتاد. در نیمه اول، کارواخال از پشت سر روی مورالس خطا کرد. مورالس زمین خورد و معتقد بود که داور می بایست برای تیمش یک ضربه پنالتی بگیرد. ایتورالده دراین باره گفت:« از نظر من هیچ اتفاق نیفتاد واگر برخوردی هم بود، تکنولوژی وار وارد ماجرا نشد، چون داور بازی صحنه بحث برانگیزی تشخیص نداد.»دیگر صحنه جنجالی هم مربوط به نیمه دوم بود که بحث خطای هند احتمالی واران طرح شد:« این خطای واران در خارج از محوطه جریمه اتفاق افتاد.بله، خطای هند بود ولی در خارج از محوطه جریمه بود وبرای همین بحثی درموردش نشد و تکنولوژی وار هم دخالتی نکرد.»

6363