گردو خاکی که کپا در ومبلی به پا کرد به روایت تصویر!

گردو خاکی که کپا در ومبلی به پا کرد به روایت تصویر!

سایت رسمی فوتبالی- در دقایق پایانی دیدار دو تیم منچسترسیتی و چلسی در فینال جام اتحادیه انگلیس تصاویر عجیبی را شاهد بودیم. تصاویری که کمتر کسی درعمرش در زمین چمن شاهد بوده. دقایقی قبل از اتمام وقت های اضافه بازی و زمانی که ساری تصمیم داشت تا کپا آریزابالاگا دروازه بان تیمش را بیرون کشیده و ویلی کابایرو را به جای او دردرون دروازه قرار دهد، کپا، دروازه بان 23 ساله اسپانیایی تسلیم درخواست سرمربی تیمش نشد و زمین مسابقه را ترک نکرد.

کپا که به عنوان گران قیمت ترین دروازه بان دنیا به چلسی رفته، نپذیرفت تا زمین را ترک کند و در زمین ماند. این درحالی بود که در جریان بازی او دوبار مصدوم شده بود و توسط پزشکان مورد درمان قرار گرفته بود. دومین مصدومیت او در وقتهای اضافه بازی رخ داد و همین موضوع باعث نگرانی هم تیمی هایش و سرمربی چلسی و اعضای کادر پزشکی این تیم شد و به همین خاطر ، ساری از کابایرو خواست تا خودش را گرم کند تا برای ضربات پنالتی در درون دروازه تیم قرار بگیرد.   

درحالی که داور بازی را متوقف کرده بود و داور چهارم بازی تابلوی تعویض را آماده می کرد و کابایرو دستکشهایش را می پوشید، کپا با ژست هایی که نشان از عصبانیتش داشت، اعلام کرد که زمین را ترک نمی کند. زولا، دستیار ساری که در کنار کابایرو ایستاده بود حسابی حرص خورد و خود ساری هم حسابی عصبانی شده بود.. ساری حتی کپا را تهدید کرد که به رختکن می رود ولی تهدید او هم فایده ای نداشت و کپا در زمین ماند. همین رفتار عجیب او جنجالی به پا کرد که قطعا باعث برهم ریختن تمرکز ساری و بازیکنان چلسی و درنتیجه از دست رفتن جام برای این تیم شد.

در نهایت هم کپا با هم تیمی اش داوید لوئیز و داور بازی صحبت کرد و تعویض رسما کنسل شد. کابایرو هم درترکیب قرار نگرفت و در ضربات پنالتی کپا ضربه پنالتی سانه را مهار کرد ولی بازیکنان چلسی با از دست دادن چند ضربه پنالتی نتوانستند جام قهرمانی را فتح کنند.

دراین میان کالوم هادسون اودوی هم تیمی کپا به دفاع از او برخاسته و گفته:« من دراین مورد از کپا حمایت می کنم. بعید می دانم که نیازی به تعویض کردنش وجود داشت. او تمام بازی در زمین حضور داشت و اعتماد به نفسش هم خوب بود. من موافق این نیستم که دروازه بانان قبل از ضربات پنالتی تعویض شوند.»

6363