مورینیو: 0-5 به بارسا باختیم ولی چند ماه بعد جام حذفی مال رئال شد

مورینیو: 0-5 به بارسا باختیم ولی چند ماه بعد جام حذفی مال رئال شد

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی و صاحب نام دنیای فوتبال فعالیتش را به عنوان کارشناس ورزشی شبکه Dazn آغاز کرده است و به تحلیل دیدار دو تیم چلسی و منچسترسیتی می پردازد.

در جریان این برنامه  و در شرایطی که دو بازی حساس ال کلاسیکو پیش رو است، مورینیودرمورد گذشته اش در رئال مادرید و رالی های حساس و جنجالی ال کلاسیکو در آن دوره نیز صحبت کرد و در مورد آینده ادن هازارد نیز به اظهار نظر پرداخت.

مورینیو در مورد بازی فینال میان دو تیم منچسترسیتی و چلسی گفت:« من همیشه به شاگردانم می گفتم که وقتی در یک فینال در ومبلی به میدان می روید، خودتان نمی دانید که در چه فینالی حضور دارید. این بازی یک فینال است، میزبان، ورزشگاه ومبلی است؛ یک بازی استثنایی است که اصلا فراموش می کنید که بازی در جام حذفی برگزار می شود یا در کامیونیتی شیلد ... مهم و واقعیت این است که در ورزشگاه ومبلی بازی می کنید.»

آقای خاص دربخش دیگری از صحبتهایش راجع به رویارویی هایش با گواردیولا گفت:« من بارها او را بردم، بارها بازی مساوی شد و بارها هم مقابلش باختم..نمی دانم آمار کدامیک بیشتر است. همه چیز را به یاد دارم. حتی اینکه در فلان موقعیت چه اتفاقاتی ممکن بود رخ دهد. ما 0-5 در بارسلونا مغلوب بارسا شدیم ولی چند ماه بعد به فینال جام حذفی رسیدیم و جام از آن رئال شد. این همان اتفاقی است که در بازی چلسی- سیتی هم ممکن است رخ دهد. وقتی یک سرمربی تیمش می بازد و در حالی که به باخت عادت ندارد، تعداد باختهایش بیش از هرزمان دیگری می شود، باید از خودش، دستیارانش و بازیکنانش سوالاتی بپرسد.باید سعی کند ببیند که چه اتفاقی افتاده تا دیگر این اتفاق تکرار نشود.»

مورینیو همچنین راجع به شرایط ادن هازارد صحبت کرد:«انگیزه های ادن هازارد، اینکه برای چلسی بازی کند و یا به تیم بزرگی مثل رئال مادرید برود را من نمی توانم به شما بگویم. چون مدتی است که با او صحبت نکرده ام. اگر بخواهید درمورد مهارتهایش صحبت کنیم... آیا او مهارت لازم برای بازی کردن در رئال مادرید را دارد؟ بله دارد. آیا شخصیت کافی برای پوشیدن پیراهن سنگین و بزرگی مثل رئال مادرید را دارد و می تواند در ورزشگاه بزرگی مثل برنابئو بازی کند؟ بله.»

آقای خاص که به عنوان کارشناس بازی چلسی- سیتی در استودیو حضور یافته بود گفت:« اگر چلسی 0-1 ببرد، ساری فوق العاده خواهد بود ولی اگر ببازد، مردم خواهند گفت که چلسی اولویتش را روی کارهای دفاعی گذاشته و در زمینه حمله کار خاصی انجام نداده. به همین خاطر می گویم که کار سرمربیگری کار سختی است. من به عنوان کارشناس ورزشی به اینجا نیامده ام تا به افراد حمله کنم؛ بلکه اینجا هستم تا توضیح دهم که چه اتفاقاتی در جریان است و خوشحالم که می توانم با افرادی که برنامه ما را از خانه می بینند، نظراتم را به اشتراک بگذارم.»

6363