رئالی ها درفکر تکرار نقشه خرید کورتوا برای شکار هازارد

رئالی ها درفکر تکرار نقشه خرید کورتوا برای شکار هازارد

سایت رسمی فوتبالی- سران باشگاه رئال مادرید در نظر دارند تا با اتکا به همان استراتژی ای که برای خرید تیبو کورتوا از چلسی اقدام کرده بودند، ادن هازارد را نیز به تیمشان بیاورند.

آنها امیدوارند تا بدین ترتیب بتوانند هازارد را در تابستان آینده به رختکن تیمشان بیاورند و تیمشان را برپایه این ستاره بلژیکی تبدیل به یک تیم موفق نمایند. این درحالی است که رئال در سالهای اخیر یک دوره طلایی را پشت سرگذاشته و در 5 سال موفق به فتح 4 قهرمانی اروپایی شده است. البته این احتمال وجود دارد که با محرومیتی که یوفا برای چلسی درنظر گرفته واین تیم در دو بازار نقل و انتقالات قادر به خرید بازیکن نخواهد بود، کار برای رئال کمی سخت شود. 

ادن هازارد هم دقیقا مثل کورتوا، در چند ماه اخیر، به چندین پیشنهاد تمدید قرارداد با چلسی پاسخ منفی داده. در آن زمان کورتوا هم پیشنهادهای پی درپی را رد می کرد. در ابتدا به نظرمی رسید که مشکل اقتصادی است و رقم درخواستی کورتوا با رقم پیشنهادی سران چلسی فاصله زیادی داشت ولی کمی بعد مشخص شد که تصمیم کورتوا این است که به رئال مادرید برود و بتواند به اسپانیا بازگردد.


درآن زمان سران رئال با اطلاع از شرایط، برنامه ریزی کردند تا در تابستان 2018 برای خرید کورتوا دست به کار شوند؛ زمانی که قرار داد او با چلسی تنها یک سال دیگر(تا تابستان 2019) اعتبار داشت و بدین ترتیب سران چلسی مجبور بودند تا برای آنکه کورتوا در فصل بعد، به عنوان بازیکن آزاد ومجانی تیمشان را ترک نکند، برای فروش او پای میز مذاکره بنشینند.در نهایت هم سران چلسی راضی شدند تا این دروازه بان بلژیکی را با قیمت 35 میلیون یورو ثابت و 5 میلیون یوروی متغیر به فروش برسانند که رقمی خیلی کمتر از رقم مدنظرشان بود. چرا که آنها برای خرید جانشین کورتوا، 80 میلیون یورو برای خرید کپای اسپانیایی پرداخت کردند.

حالا رئالی ها قصد دارند تا همین استراتژی را برای خرید ادن هازارد به کار بگیرند. قرارداد فعلی هازارد با چلسی در ژوئن 2020 به پایان می رسد و او در ماه های اخیر بارها پیشنهاد تمدید قراردادش با این باشگاه لندنی را رد کرده و نزدیکان هازارد هم بارها از تمایل او برای انتقال به رئال مادرید صحبت کرده اند.

چندی پیش و در ژانویه 2019 بود که کریستوف ترئو، خبرنگار بلژیکی که از  دوستان نزدیک هازارد است گفته بود:« هازارد دو پیشنهاد تمدید قرارداد با چلسی را رد کرده و قصد امضای قرارداد جدیدی را ندارد. این بدان معناست که او منتظر چیزی است و این یعنی میخواهد به رئال مادرید برود.» درطول این مدت هم هازارد بارها در صحبتهایی اعلام کرده که برای آینده اش تصمیم گیری کرده است.

البته ممنوعیت چلسی از شرکت در دو بازار نقل و انتقالات، سران این باشگاه را مجبور می کند تا سیاستشان درمورد هازارد را تغییر دهند و ممکن است درتابستان پیش رو با هازارد قرارداد بسته و به او قول و وعده هایی برای جدایی اش در فصول بعد بدهند که دراین صورت تصمیم نهایی هازارد تکلیف را روشن می کند.

دوستی صمیمی و دیرینه کورتوا و هازارد که درتیم ملی بلژیک هم هم تیمی هستند، دراین میان نقش پررنگی را ایفا خواهد کرد. مدیربرنامه های فعلی کورتوا، مدتها با خانواده هازارد همکاری داشته ودرکنار تورگان هازارد برادر ادن هازارد بوده. خود کورتوا چند روزقبل از امضای قرارداد با رئال گفته بود:« ادن باید کنار من بماند؛ برای همیشه. هرجا من باشم، هازارد را به کنار خودم می آورم و او هم هرجا برود، مرا با خودش خواهد برد.» چند روز پیش هم کورتوا در این رابطه گفت:« خوب می شود که هازارد به رئال بیاید ولی من نمی توانم چیز بیشتری دراین باره بگویم. این خود اوست که باید دراین باره تصمیم بگیرد.نمی دانم که آیا مدیران رئال او را می خواهند یا نه. فقط می دانم که هازارد یک بازیکن فوق العاده و یک دوست خوب است.»

6363