سایپا مهدی ترابی اورجینال را به پرسپولیس نداد

سایپا مهدی ترابی اورجینال را به پرسپولیس نداد

وب سایت رسمی فوتبالی- ستاره سابق نارنجی‌پوشان و تیم ملی طی دیدارهای اخیر فرسنگ‌ها با انتظاراتی که از او می‌رفت فاصله گرفته و هنوز نتوانسته درخشش روزهای گذشته را در پرسپولیس تکرار کند.

به گزارش فوتبالی، در روزهایی که پرسپولیس محرومیت از نقل و انتقالات را پشت سر می‌گذاشت، برانکو مجبور بود با جابه‌جایی مهره‌های محدودش ترکیب مناسبی پیدا کند و مربی کروات توانست این دوره سخت را با موفقیت پشت سر بگذارد. محرومیت پرسپولیس سرانجام در پنجره زمستانی به پایان رسید و انتظار می‌رفت که با اضافه شدن بازیکنان جدید این تیم جان تازه‌ای بگیرد و باصلابت‌تر از قبل بازی کند، ولی نمایش سرخ‌ها هواداران را خیلی راضی نکرده.

در میان خریدهای جدید پیکان انتقادات بیشتر به سمت بودیمیر است که هنوز گلی نزده، ولی نباید از عملکرد مهدی ترابی، دیگر مهره تهاجمی تیم هم به سادگی گذشت که هواداران روی او خیلی بیشتر از مهاجم کروات حساب می‌کردند.

این مهاجم ملی‌پوش شاخص‌ترین خرید زمستانی پرسپولیس است که توان بازی در چند پست را دارد و برای هر تیمی می‌تواند یک افزوده عالی باشد. او بازی با پدیده در لیگ برتر را به دلیل محرومیت از دست داد و در بازی مقابل فولاد و استقلال خوزستان و پدیده در جام حذفی بازی کرده، ولی هنوز نتوانسته با پیراهن تیم جدیدش گلی بزند.

به نظر می‌رسد بهترین پست برای ترابی گوش چپ یا راست باشد، ولی از آنجا که پرسپولیس برانکو چند سال است با روش 2-4-4 بازی می‌کند، ترابی به تناوب در پست مهاجم نوک یا هافبک چپ و راست به میدان رفته. او بازی مقابل پدیده در جام حذفی را به‌عنوان مهاجم شروع کرد و وقتی بودیمیر به ترکیب اضافه شد به هافبک چپ رفت.

ترابی در پرسپولیس نمایش ضعیفی نداشته، با این حال هنوز نتوانسته انتظارات را به‌عنوان یک ملی‌پوش برآورده کند. او فصل گذشته با پیراهن سایپا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست به آمار 10 گل و 5 پاس گل برسد، ولی در نیم فصل اول با سایپا افت محسوسی داشت و در 13 بازی تنها یک گل زد. به نظر می‌رسید ماجرای انتقال او به پرسپولیس در نیم فصل روی عملکردش در سایپا تاثیر گذاشت و نتوانست تمرکز فصل قبل را داشته باشد. در پرسپولیس هم بهترین لحظه بازی ترابی پاس گلی است که روی یک کرنر در بازی مقابل پدیده داشت و سانتر او روی سر شایان مصلح نشست.

بر اساس آمار سایت متریکا، افت ترابی در این فصل محسوس است و با بازیکن آماده‌ای که یکی از بهترین‌های لیگ هفدهم بود، فاصله دارد. ترابی علاوه بر آمار درخشان گل و پاس گل، فصل گذشته در هر بازی 7/1 پاس کلیدی داشت که در نیم‌فصل اول فصل جاری به 9/0 رسید. او از وقتی پیراهن پرسپولیس را به تن کرده در هر بازی به طور متوسط تنها 4/0 پاس کلیدی داشته.

ترابی در دو آیتم دریبل و تکل موفق با پیراهن پرسپولیس موفق‌تر بوده. تکل‌های موفق بیشتر در پرسپولیس نشان می‌دهد که او نسبت به سایپا وظایف دفاعی بیشتری دارد و تاکید برانکو روی پرسینگ هم روی این موضوع تاثیر دارد.

 ترابی در آیتم پاس صحیح هم توانسته نسبت به سایپا پیشرفت کند که بخشی از آن به کیفیت بالاتر بازیکنان کناری‌اش برمی‌گردد.

با این حال انتظار اصلی از بازیکنی مثل ترابی در پرسپولیس این است که بتواند در گل‌ها و بردهای تیمش نقش پررنگ‌تری داشته باشد، ولی او با پیراهن شماره 9 قرمز هنوز گلی نزده و تنها پاس گل او به ضربه کرنرش مقابل پدیده محدود می‌شود.

کاهش آمار پاس کلیدی دیگر موردی است که یادآوری می‌کند او برای پرسپولیس آنطور که باید زهردار نبوده. بازی بعدی پرسپولیس شنبه در مسجدسلیمان است؛ آیا هواداران این تیم می‌توانند سرانجام شاهد درخشش ترابی و نخستین گل او با پیراهن قرمز باشند یا انتظار آنها طولانی‌تر خواهد شد؟

7655