گزارش داوری: هر دو پنالتی علیه سیتی، به اشتباه اعلام شد

گزارش داوری: هر دو پنالتی علیه سیتی، به اشتباه اعلام شد

سایت رسمی فوتبالی- منچسترسیتی دردیداری خارج از خانه در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، برد سختی را در خانه شالکه به دست آورد و در شرایطی که در نیمه دوم ده نفره شده بود، توانست با نتیجه 2-3 از سد میزبانش عبور کند.

هر دو گل شالکه در این بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و این درحالی است که آندوخار اولیور، کارشناس داوری رادیو مارکا درپایان این بازی و درگزارش کارشناسی داوری مسابقه اعلام کرد که دل سرو، داور مسابقه در اعلام این دو پنالتی به نفع شالکه مرتکب اشتباه شده و در حقیقت نباید هیچ یک از آنها را پنالتی اعلام می کرد.

اولین ضربه پنالتی در دقیقه 38 بازی و به خاطر خطای هند اوتامندی اعلام شد. جالب اینجا بود که پس از وقوع این صحنه مشکوک، داور تصمیم گرفت تا با بهره گیری از مانیتور، صحنه خطا را بازبینی کند؛ اما به دلیل خراب بودن مانیتور تکنولوژی وار موفق به انجام این کار نشد و در نتیجه با اعتماد به گفته داور وار، خطای هند اوتامندی را سوت زد و ضمن آنکه به این بازیکن سیتی کارت زرد نشان داد، یک پنالتی به نفع شالکه میزبان گرفت.

حالا آقای آندوخار اولیور در تحلیل این صحنه گفته:« به نظر من خطای هند اوتامندی، غیرعمد بود. داور مادریدی دراعلام این ضربه پنالتی اشتباه کرد.»

صحنه ای که منجر به اعلام پنالتی دوم به نفع شالکه شد

در دقیقه 45 بازی بود که دومین پنالتی به نفع شالکه اعلام شد. دلیل آن هم خطای فرناندینیو برروی سانه بود. آقای اولیور معتقد است که اعلام پنالتی دراین صحنه به نفع شالکه هم اشتباه دیگر داور بازی بوده:« به نظر من این یک کشمکش عادی بین دوبازیکن بودو نباید پنالتی به نفع شالکه اعلام می شد.»

6363