رئیس لالیگا: طرفدار رئالم ولی مسی بهترین بازیکن تاریخ است؛ تباس، دریک قدمی ریاست لیگ انگلیس

رئیس لالیگا: طرفدار رئالم ولی مسی بهترین بازیکن تاریخ است؛ تباس، دریک قدمی ریاست لیگ انگلیس

سایت رسمی فوتبالی- خاویر تباس رئیس رقابت های لالیگا در گفتگو با اومنی اسپورت به تمجید از لیونل مسی پرداخته است. 

آقای تباس در صحبت هایی درمورد مسی گفته:« لیونل مسی از دید ما سمبل لالیگا و مهمترین بازیکنی است که در تاریخ لیگ ما (لالیگا) حضور داشته است.»

البته او با شفافیت تمام اعلام کرد که طرفدار رئال مادرید است:« من طرفدار رئال مادرید هستم ولی اگر این را نگوئیم که مسی در آینده بهترین بازیکن تاریخ خواهد بود، یعنی از فوتبال چیزی نمی دانیم.» او همچنین یادآوری کرد که قصد دارد تا در آینده، جایزه ای را به نام مسی در فوتبال اسپانیا اهدا نماید

تایمز: تباس نامزد ریاست لیگ برتر انگلیس

روزنامه تایمز در گزارشی به این نکته اشاره کرده که با وجودی که زبان انگلیسی آقای تباس آنقدرها قوی نیست، اما قدرت بالای او در مدیریت در رقابتهای لالیگا باعث شده که نام او به عنوان یکی از محتمل ترین گزینه ها برای جایگزینی اسکودامور در سمت مدیریت عاملی لیگ برتر انگلیس مطرح شود. اگر پارسال ایتالیایی ها به دنبال یک رئیس مقتدر برای رقابتهای سری آ بودند، امسال نوبت به انگلیسی ها رسیده که به فکر استخدام یک مدیر توانا برای لیگ برتر بیفتند.

به همین خاطر روزنامه تایمز در گزارش خود به بررسی گزینه های احتمالی برای جانشینی ریچارد اسکودامور که به زودی بازنشسته خواهد شد پرداخته است. در این گزارش به این نکته اشاره شده که به رغم آنکه زبان انگلیسی آقای تباس ضعیف است، اما مشکلی دراین راستا وجود ندارد.

او که از سال 2013 ریاست رقابتهای لالیگا را عهده دار است، در این پست عملکرد خیلی خوبی داشته و توانسته رقم درآمدزایی باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی در اسپانیا را افزایش چشمگیری دهد. او درعین حال قراردادهای فوق العاده ای را با اسپانسرهای مختلف از جمله چندین اسپانسر آمریکایی بسته و قرار براین است که برخی بازیهای لالیگا را در آمریکا برگزار کند.

جالب اینجاست که پارسال هم ایتالیایی ها پیشنهاد قراردادی چند ساله و جذاب را به آقای تباس ارائه داده بودند که البته رقم دستمزد این پیشنهاد، کمتر از دستمزد 3 میلیون یورویی بود که پارسال اسکودامور دریافت کرد.

رئیس رقابتهای لالیگا درمواجهه با پرسش خبرنگار روزنامه آ.اس دراین رابطه، فعلا ترجیح داده تا دراین باره صحبتی نکند و این خبر را نه تائید کرد و نه تکذیب.

6363