الغرافه قطر دو - ذوب آهن ایران سه / بازگشت رویاییِ ذوبِ علی منصور!

الغرافه قطر دو - ذوب آهن ایران سه / بازگشت رویاییِ ذوبِ علی منصور!

وبسایت رسمی فوتبالی- بازی حذفی تیم های الغرافه قطر و ذوب آهن ایران برای صعود به مرحله اصلی پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا با برتری نماینده کشورمان خاتمه یافت. ذوبی ها در این پیکار بازی 2 بر صفر باخته در نیمه اول را در پایان با برتری 3 بر 2 به سود کردند و موفق شدند وارد جدول اصلی بازیهای لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید بشوند.

لیگ قهرمانان آسیا 20 - 2019

مرحله پلی آف

الغرافه قطر - ذوب آهن ایران

سه شنبه 30 بهمن 1397، ساعت 18:30 

قطر - ورزشگاه ثانی بن جاسم

داور: کریستوفر جیمز بث (استرالیا) 

کارت:

کارت زرد برای کریستین اوساگونا دقیقه 58 از ذوب آهن

ترکیب الغرافه: یوسف حسن، عثمان الیهری، لوکاس مندز، الیاس محمد، ناصر عبدالسلام، عبدالعزیز حاتم، یوسف مفتاح، معاذ السلیمی، دیه‌گو آمادو، أحمد علا و مهدی طارمی

سرمربی: کریستین گورکوف

ترکیب ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، اوساگونا کریستین، زبیر نیک‌نفس ( 60- سید محمد حسینی)، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد فخرالدینی، ارسلان مطهری و ماریون سیلوا 

سرمربی: علیرضا منصوریان

گل ها: 


گل اول الغرافه احمد علائدین دقیقه 22 : در بیست دقیقه ای ابتدایی بازی میل تیم میزبان برای زدن گل بیشتر بود. در این لحظه از بازی پس از حمله ناموفق ذوبی ها، تیم میزبان در یک ضد حمله صاحب موقعیت شد و عبدالعزیز حاتم هافبک قدرتمند تیم ملی قطر و باشگاه الغرافه با کنترل عالی سینه و در ادامه با پاسی آرام توپ را به علائدین رساند. این بازیکن جوان هم بدون معطلی و با شوتی سرضرب و زیبا گل اول الغرافه را به تور دروازه ذوب آهن دوخت.  

گل دوم الغرافه مهدی طارمی دقیقه 36:  بر خلاف جریان بازی باز هم ذوب آهن گل خورد. در این لحظه از بازی این بار احمد علائدین زننده گل اول در داخل محوطه جریمه پاس آرام و رو عقب را برای طارمی ارسال کرد که مهدی هم با بغل پایی محکم و دقیق و البته بدون معطلی گل دوم الغرافه را وارد دروازه مظاهری کرد. در این صحنه دید مظاهری به دلیل ازدحام مدافعان ذوب آهن کامل نبود اما ضربه طارمی هم ضربه ای نبود که از آن زاویه بسته وارد دروازه رشید بشود!

گل اول ذوب آهن کریستین اوساگونا دقیقه 47: در همان شروع نیمه دوم مشخص بود که ذوبی ها برای زدن گل اولشان بیتاب هستند و با انگیزه؛ همین هم شد و شاگردان منصوریان از سمت چپ زمین پرتاب اوتی را به محوطه جریمه انجام دادند و در ادامه هادی محمدی با ضربه برگردان توپ را به سمت محوطه شش قدم فرستاد تا اوساگونا روی سر مدافعان الغرافه به پرواز درآید و با ضربه سری دقیق گُلر نه چندان مطمئن میزبان را مغلوب کند. 

گل دوم ذوب آهن ارسلان مطهری دقیقه 62: سیدمحمد حسینی تنها به دو دقیقه زمان احتیاج داشت تا پس از ورودش به زمین یکی از آن ارسال های دقیق و زهردارش را داخل محوطه جریمه حریف بفرستد و ارسلان مطهری هم در میان غفلت مدافعان از روی خط شش قدم با ضربه سر دروازه میزبان را باز کند. بدون شک ذوبی ها باز هم می توانند از ضعف مفرط سنگربان الغرافه در ارسال های هوایی و همین طور خروج از دروازه بهره ببرند و باز هم گل بزنند.

گل سوم ذوب آهن محمد نژاد مهدی دقیقه 78: سبزپوشان اصفهانی از سمت چپ زمین کرنری را ارسال کردند و اوساگونا ضربه سری را به توپ زد و نژاد مهدی پُشت به دروازه با چرخشی زیبا و سر ضرب گل سوم تیمش را به تور دروازه الغرافه چسباند تا بازگشت رویایی علی منصور و شاگردانش شیرین تر از گز اصفهان رقم بخورد!

دقایق حساس:

دقیقه 2: شوت محکم عبدالعزیز حاتمِ چپ پا با فاصله از بالای دروازه مظاهری به اوت رفت.

دقیقه 20: ارسلان مطهری با سماجت توپ را از مدافع الغرافه دزدید و با نفوذ به محوطه جریمه می‌توانست دروازه را باز کند اما تعللش باعث از دست رفتن این موقعیت شد.

دقیقه۲۶: شوت پرقدرت و گل پای چپ حاتم به کره جنوبی در جام ملتها را که یادتان نرفته؟! این بار ذوبی ها خوش شانس بودند که شوت پای چپ عبدالعزیز حاتم به طرز خطرناکی از کنار دروازه شان به اوت رفت!

دقیقه 42: حملات پرتعداد و البته احساسی ذوب آهن راه به جایی نمی برد. در این دقایق ذوبی ها روی دروازه الغرافه خیمه زده اند و بارها توپ را درون محوطه جریمه میزبان به گردش درآورده اند اما ضربات تمام کننده آن چیزی نیست که باید باشد.

 نیمه دوم

دقیقه 56: مهدی طارمی باز هم از داخل محوطه جریمه می‌توانست یک گل دیگر به ثمر برساند که شوت آرام و زمینی او در اختیار رشید مظاهری قرار گرفت.

 دقیقه 61: حاتم باز هم از پشت محوطه جریمه شوت خطرناکی را به سمت دروازه شلیک کرد که توپ با واکنش مظاهری دفع شد.

دقیقه 69: معاذ السلیمی ده متر آن طرف تر از خط محوطه جریمه ذوبی ها راه افتاد و در میان ناهماهنگی هافبک ها و مدافعان ذوب پیشروی کرد! در نهایت شوت پرقدرت و دقیق او از کنج دروازه توسط مظاهری بیرون آورده شد. در این لحظات الغرافه خطرناک نشان می دهد و مظاهری چند بازی منجی دروازه اش شده است.

دقیقه 77: ذوبی‌ها از سمت چپ موقعیت عالی برای گلزنی به دست آوردند که شوت خطرناک اوساگونا را گلر الغرافه برگشت داد.

 دقیقه 3+90: الغرافه قطر از سمت راست زمین سانتری را به محوطه جریمه انجام داد که شوت خطرناک مهدی طارمی را مظاهری به زیبایی دفع کرد.

2526