مشاور فنی تیم ملی فوتبال بانوان: نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم به فلسطین اشغالی برویم!

مشاور فنی تیم ملی فوتبال بانوان: نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم به فلسطین اشغالی برویم!

وبسایت رسمی فوتبالی- مشاور فنی تیم ملی فوتبال بانوان در مورد اینکه تیم فوتبال بانوان ایران برای مرحله دوم انتخابی المپیک نمی‌تواند به فلسطین اشغالی سفر کند، گفت که نه می‌خواهیم به فلسطین اشغالی برویم و نه می‌توانیم.

به گزارش فوتبالی به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال ایران برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ با تیم های فلسطین اشغالی، چین تایپه و فلیپین هم گروه است. از آنجایی که میزبان گروه ایران، فلسطین اشغالی است و مطابق قوانین داخلی ایران، ایرانی‌ها نمی‌توانند به سرزمین‌های اشغالی وارد شوند در نتیجه حضور تیم ایران در مرحله دو انتخابی المپیک با ابهام روبه رو شده و احتمال کناره گیری ایران وجود دارد.

حسین عبدی، مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال بانوان در این زمینه گفت: قبل از قرعه‌کشی مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک، نامه نگاری هایی شده است تا میزبان مسابقات عوض شود. به AFC اطلاعات جدیدی داده شده و تاکید شده که ایران نه می‌تواند و نه می‌خواهیم در فلسطین اشغالی مسابقه بدهیم. در پاسپورت ما نوشته شده که رفتن به فلسطین اشغالی ممنوع است، چون مرزهای آنجا را اسرائیل کنترل می‌کند. به همین دلیل نه می‌خواهیم و نه می‌توانیم در فلسطین اشغالی حضور داشته باشیم.

او در ادامه خاطر نشان کرد: نمی دانم این میزبانی تغییر کند یا خیر. احتمالاً باید گروه‌مان را عوض کنند و ما را در گروهی قرار دهند که مشکلی از این نظر نداشته باشیم یا اینکه میزبان گروه ما را عوض کنند. این خطر هم وجود دارد که ما نتوانیم در مسابقات شرکت کنیم و از این دوره از رقابت‌ها حذف شویم.

عبدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان کرد: آن گونه که شنیده‌ام این نامه نگاری‌ها از قبل انجام شده و بعد از قرعه‌کشی مرحله دوم دوباره این نامه نگاری انجام پیگیری شده است. این استراتژی ملی ما است که یا باید میزبانی تغییر کند و یا نمی توانیم در مسابقات شرکت کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با وجود اینکه نامه نگاری‌ها از قبل انجام صورت گرفته و دوباره فلسطین اشغالی به عنوان میزبان انتخاب شده است، احتمال تغییر میزبان را می دهید؟ گفت: این موضوع دست من نیست. دست AFC است و باید آنها انتخاب کنند. بعید می‌دانم که AFC بخواهد گروه‌ها را تضعیف کند به همین دلیل یا میزبانی را از آنها می‌گیرند و یا گروه را تغییر می‌دهند، اما احتمال هر اتفاقی وجود دارد. تا اینجا هم خیلی تلاش شده و در طی هشت ماه گذشته مسئولان زحمات زیادی کشیده اند.

مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال بانوان در ادامه، خاطرنشان کرد: چند روز پیش و بعد از بازگشت تیم ملی فوتبال بانوان از تورنمنت چهار جانبه هند جلسه‌ای را تشکیل دادیم و در زمینه مسائل تیم نتایجی گرفته شد. برای اینکه دور بعد همه تیم‌ها بخواهند با آمادگی بروند برنامه‌ریزی های زیادی انجام شده است، اما این اتفاقات دست من، شما و تیم نیست. باید ببینیم چه پیش می‌آید.

9697