پیش بازی الغرافه قطر - ذوب آهن ایران؛ گاندوی ایرانی علیه یوزهای قطری!

پیش بازی الغرافه قطر - ذوب آهن ایران؛ گاندوی ایرانی علیه یوزهای قطری!

وب سایت رسمی فوتبالی- تیم های فوتبال الغرافه قطر و ذوب آهن ایران پیکار حساس خود را در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برگزار می کنند تا در پایان این تَک بازی، تیم برنده جواز حضور در مرحله اصلی و مقدماتی بازی ها را بدست بیاورد. 

به گزارش فوتبالی، در چارچوب مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 2019 دو تیم الغرافه قطر و ذوب آهن ایران از ساعت 18:30 امروز سه شنبه ( 30 بهمن ) در ورزشگاه ثانی بن جاسم قطر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دو تیم در شرایطی روبروی یکدیگر قرار می گیرند که وضعیت مناسبی در لیگ های داخلی خود ندارند و پیروزی در این بازی و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان می تواند نقطه عطفی برای آن ها به حساب آید.

ابتدا میزبان، الغرافه که مهاجم تیم ملی کشورمان یعنی مهدی طارمی را در اختیار دارد، وضعیت مناسبی در جدول لیگ ستارگان قطر ندارد. الغرافه با لقب یوزهای قطری در جدول 12 تیمی لیگ ستارگان قطر با 16 بازی و 18 امتیاز در رتبه هشتم قرار دارد. 

الغرافه که اسنایدر را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت، مطمئنا با اندیشه های هجومی مقابل ذوب آهن قرار خواهد گرفت تا با صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان بتواند تا حد زیادی ناکامی این فصل لیگ ستارگان قطر را به فراموشی بسپارد.

اما میهان سبزپوش قطری ها در این بازی تیمی نیست جز ذوب آهن اصفهان و ایران! ذوبی ها که چندی پیش با یک حرکت تحسین برانگیز، گاندو ( تمساح پوزه کوتاه ایرانی) را به عنوان سمبل باشگاه خود در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کردند، به مانند حریف قطری خود شرایط مساعدی در داخل ( لیگ برتر ایران ) ندارند؛ چه بسا با وضعیت سخت تری روبرو هستند. ذوبی ها با 16 بازی و کسب 14 امتیاز در جایگاه چهاردهم مسابقات لیگ برتر قرار دارند. 

ذوب آهن که پیش از این در دیداری سخت توانست تیم الکویت کویت را شکست دهد حال در اندیشه بردی دیگر این بار در برابر تیم الغرافه هست تا با پیروزی در این دیدار حساس، نه تنها ناکامی های خود در لیگ برتر را به فراموشی بسپارد بلکه ایران را نیز صاحب یک نماینده دیگر در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا سازد.

ذوبی ها همانقدر که در خط دفاع و دروازه باصلابتند، درخط حمله مشکلات عدیده ای دارند و مهاجمان این تیم علاوه بر بی دقتی، با بدشانسی های عجیب و غریب توپ های مناسبی را در باکس جریمه حریفان از دست می دهند. اما الغرافه نیز مانند حریف ایرانی خود از عدم توازن در خطوط خود رنج می برد. آنها در خط هافبک و فوروارد از توانمندی خوبی برخوردارند اما گلر و خط دفاعی ضعیفی دارند. با اینکه زردپوشان قطری چندی پیش موفق شدند تیم نصف و نیمه الدحیل را در فینال جام حذفی قطر شکست دهند اما شکست 8 بر یک آنها مقابل السد که 11 آذرماه رقم خورد گواهیست بر این ادعا که یاران مهدی طارمی عملکرد متزلزلی در خط دفاع و دروازه خود دارند.

چهره های ویژه: مهدی طارمی و رشید مظاهری با اینکه هر دو، تیم ملی را در جام جهانی روسیه همراهی می کردند اما امشب جنگ نزدیک و پرهیجانی با همدیگر خواهند داشت. مهدی طارمی اگر روز خوبش باشد رشید کار سختی برای مهار توپ های او درون چارچوب دارد و البته مظاهری گُلری نیست که به سادگی تسلیم هر مهاجمی بشود!

مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 2019

الغرافه قطر - ذوب آهن ایران

قطر، ورزشگاه ثانی بن جاسم

سه شنبه 30 بهمن 1397، ساعت 18:30

داور: کریستوفر جیمز بث (استرالیا)

محروم: وسلی اشنایدر به دلیل مصدومیت برای الغرافه به میدان نمی رود.

2526