پیش بازی الریان قطر - سایپا ایران؛ جوانانِ شهریار علیه پولدارهای دوحه

پیش بازی الریان قطر - سایپا ایران؛ جوانانِ شهریار علیه پولدارهای دوحه

وب سایت رسمی فوتبالی- سایپای ایران بعد از پُشت سر گذاشتن تیم هندی حالا در مصاف با الریان قطر به دنبال حضور در مرحله اصلی پیکارهای لیگ قهرمانان آسیاست.

به گزارش فوتبالی، شاگردان علی دایی برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانانِ آسیا باید از سد تیم متمول الریان قطر بگذرند.

در چارچوب مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 2019 دو تیم الریان قطر و سایپا ایران از ساعت 18:30 امروز (30 بهمن ماه) در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در نگاه کلی الریان نسبت به نماینده فوتبال کشورمان از وضعیت بهتری چه به لحاظ مهره و چه جایگاه در لیگ داخلی کشورش برخوردار است. تیم قطری در حالی به مصاف شاگردان علی دایی می رود که با کسب 30 امتیاز از 16 بازی، پشت سر تیم هایی چون السد و الدحیل در جایگاه سوم لیگ ستارگان قطر قرار دارد. شاگردان بولنت آیگون روی کاغذ شانس بیشتری به جهت میزبان بودن و همچنین استفاده از بازیکنان ملی پوش و لژیونرهای کارسازشان دارند، اما باید دید که در تقابل این دو تیم چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

در سوی دیگر میدان شاگردان علی دایی در بازی گذشته خود توانستند تیم نه چندان سرشناس پنجاب مینروای هند را با نتیجه 4-0 شکست دهند تا با روحیه بالایی آماده مصاف با الریان شوند. سایپا در لیگ برتر فوتبال ایران با 18 امتیاز از 16 بازی در رتبه نهم جدول لیگ برتر قرار دارد و برد احتمالی برابر الریان می تواند به شاگردان شهریار روحیه خوبی را در ادامه رقابت های لیگ، تزریق نماید. باید دید شاگردان شهریار می توانند در این بازی خارج از خانه نتیجه مطلوبی را کسب نمایند و ایران را پس از پرسپولیس و استقلال و احتمالا ذوب آهن، صاحب نماینده ای دیگر سازند؟

نماینده قطر تاکنون هشت بار به این رقابت‌ها راه یافته، اما هرگز موفق نشده از مرحله گروهیِ آن فراتر رود؛ آن‌ها سال گذشته نیز با وجود ثبت رکورد بدون شکست در ۴ بازی نخست، به سرنوشتی مشابه دچار شده و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. در حقیقت جرقه اولین ناکامیشان را پسران آبی ایرانی زدند؛ آنجایی که بازی یک بر صفر برده در خانه را با گل دقیقه 90 علی قربانی بربادرفته دیدند و 2 امتیاز حیاتی را از کف دادند.

این در حالی است که آن‌ها در لیگ داخلی، پس از کسب پیروزی ۳ بر یک پنجشنبه گذشته مقابل العربی، در جایگاه سوم جدول رده بندی لیگ ستارگان قطر لنگر انداخته اند، اما همچنان با اختلاف امتیاز، پشت سر تیم‌های اول و دوم یعنی السد و الدحیل قرار دارند.

در سوی دیگر سایپایی ها، تنها یک بار موفق به راه یابی به این تورنمنت شده اند؛ آن‌ها در سال ۲۰۰۸ موفق شدند خود را به مرحله یک چهارم برسانند؛ جایی که در نهایت توسط بنیادکار ازبکستان که در آن روز‌ها از ریوالدو ستاره پیشین تیم ملی برزیل بهره می‌برد، از دور رقابت‌ها حذف شدند؛ و حالا در این دوره شاگردان «علی دایی» که از سپتامبر ۲۰۱۸ تاکنون موفق به کسب پیروزی در لیگ برتر فوتبال ایران نشده اند، پس از پیروزی ۴ بر صفر مقابل مینروا پنجاب هند، تنها یک بازی تا حضور مجدد در لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارند.
چهره های ویژه: رودریگو تاباتا کاپیتان دوملیتی الریان و آرش رضاوند مهاجم جوان و تُند و تیز نارنجی پوشان عناصر هجومیِ موثر و کلیدی دو تیم هستند. با اینکه تاباتا و آرش در پیکار امشب زیاد با یکدیگر سرشاخ نخواهند شد اما ابتکار عمل و خلاقیت این دو در خط حمله تیم هایشان می تواند برگ برنده مربیان باشد.

مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 2019

الریان قطر - سایپا ایران

قطر ، ورزشگاه احمد بن علی

سه شنبه 30 بهمن 1397 ساعت 18:30

داور: ما نینگ (چین)

محروم: عمر باری و دانیال جومو  از الریان

2526