جوایز لائورس: جایزه برای تیم ملی فرانسه؛ کوتاه ماندن دست رئال و مودریچ از جوایز

جوایز لائورس: جایزه برای تیم ملی فرانسه؛ کوتاه ماندن دست رئال و مودریچ از جوایز

سایت رسمی فوتبالی- مراسم اهدای جوایز سالانه لائورس دوشنبه شب در مونته کارلو برگزار شد و برندگان جوایز مختلف این مراسم، جوایزشان را دریافت کردند.

تیم ملی فرانسه که در سال 2001 و پس از قهرمانی در رقابتهای یورو جایزه بهترین تیم سال را مال خود کرده بود، امسال بعد از 17 سال مجددا توانست جایزه بهترین تیم سال را از آن خود کند و لوئیس فیگو اسطوره باشگاه رئال مادرید و بارسلونا این جایزه را به دیدیه دشان، سرمربی خروسها که توانست این تیم را به قهرمانی جام جهانی 2018 فرانسه برساند اهدا کرد.

بدین ترتیب نام فرانسه هم به لیست تیمهای ملی ای که بعد از قهرمانی در جام های جهانی، موفق به کسب جایزه لائورس شدند اضافه شد. تا پیش از این تیم ملی برزیل (درسال 2003)، تیم ملی ایتالیا (درسال 2007)، تیم ملی اسپانیا (درسال 2011) و تیم ملی آلمان در سال 2017 موفق به کسب جایزه برترین تیم سال لائورس شده بودند. 

کافو از میهمانان ویژه امسال لائورس بود

رئالی ها امیدهای فراوانی داشتند تا بتوانند بعد از دو سال ناکامی در کسب این جایزه، و پس از سه قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا، امسال جایزه لائورس را مال خود کنند که امسال نیز دستشان از این جایزه کوتاه ماند. البته باشگاه مادریدی نماینده ای را به مراسمی که در سالن گریمالدی شهر موناکو برگزار می شد، نفرستاده بود.

اگرچه موفقیت در جام جهانی، یکی از جوایز معتبر لائورس را به تیم ملی فرانسه رساند ولی لوکا مودریچ به رغم درخشش در جام جهانی 2018، نتوانست فاتح جایزه ای در مراسم امسال لائورس شود. او یکی از نامزدهای کسب جایزه بهترین ورزشکار سال بود اما این جایزه نهایتا به نوواک جوکوویچ، تنیسور صربستانی رسید و دست لوکا مودریچ از این جایزه کوتاه ماند و نام او به لیست افراد ناکام در فتح جایزه لائورس از جمله آندرس اینیستا، لیونل مسی و کریس رونالدو اضافه شد. تا به امروز هرگز هیئت ژوری بنیاد لائورس، جایزه بهترین ورزشکار سال را به یک فوتبالیست اهدا نکرده است.

6363