فغانی از فینال المپیک تا پشت دروازه ورزشگاه امام رضا

فغانی از فینال المپیک تا پشت دروازه ورزشگاه امام رضا

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که هنوز چینش داوران برای قضاوت در بازی های هفته نوزدهم لیگ برتر اعلام نشده است اخباری مبنی بر حضور عجیب و غریب پرافتخارترین داور این روزهای فوتبال دنیا در این بازی ها به گوش می رسد. 


در رابطه با این موضوع و خبرهایی که هنوز رسما منتشر نشده به گوش می رسد علیرضا فغانی قرار است به عنوان داور پشت دروازه دیدار دو تیم پدیده و سپیدرود رشت به قضاوت بپردازد! این خبر در نوع خود آنقدر عجیب هست که درباره صحت و سقم آن تحقیقاتی انجام شود که این اتفاق افتاد و بدین ترتیب باید گفت فغانی به انتخاب خود تصمیم گرفته است تا در این دیدار به عنوان یکی از دو داور پشت دروازه به کار بپردازد و این اتفاق به انتخاب دپارتمان داوری نبوده است. 

درباره تمایل فغانی برای حضور پشت دروازه در جریان دیدار پدیده و سپیدرود عنوان می شود این داور بین المللی برای آموزش داوری پشت دروازه و بالا بردن ظرفیت یادگیری داوران حاضر در فوتبال ایران در رابطه با نکات ریز و درشت این پوزیشن تصمیم گرفته است تا در دیدار مورد نظر به عنوان یکی از داوران پشت دروازه فعالیت کند.

ناهماهنگی داوران پشت دروازه و داوران اصلی بازی در برخی از دیدارها همچون بازی امروز دو تیم پرسپولیس و پدیده، یکی از دلایلی بود که فغانی تصمیم به این کار گرفت تا بدین ترتیب نکات آموزشی این موضوع را برای سایر داوران تشریح کند.

نکته قابل توجه درباره فغانی اینکه این داور پرافتخار پیش از این اولین سیستم VAR در فوتبال ایران ر ا در جریان دیدار دو تیم پرسپولیس و پدیده (در لیگ برتر) مورد آزمایش قرار داد.


پیش از این قرار بود فغانی دیدار امروز دو تیم پرسپولیس و پدیده را قضاوت کند اما به دلیل آنفلوآنزای شدید از این اتفاق باز ماند تا اشکان خورشیدی جایگزین وی شود.