کاپلو: مسی نابغه بی نظیر در فوتبال دنیاست؛ کریس رختکن یووه را از خواب بیدار کرده

کاپلو: مسی نابغه بی نظیر در فوتبال دنیاست؛ کریس رختکن یووه را از خواب بیدار کرده

سایت رسمی فوتبالی- فابیو کاپلو سرمربی افسانه ای فوتبال ایتالیا این روزها در موناکو به سرمی برد. او به عنوان سفیر آکادمی لائورس در این منطقه حضور دارد تا درمراسم اهدای جوایز لائورس شرکت کند.

این سرمربی ایتالیایی بعد از آخرین ماجراجویی اش در دنیای فوتبال که سال گذشته درچین به پایان رسید، هنوز هدایت تیمی را در دست نگرفته و عصر دوشنبه در گفتگو با رسانه هابه بررسی مسائل مختلف فوتبالی پرداخته. اکثر سوالاتی که از کاپلو پرسیده شددر مورد لیگ قهرمانان اروپا و مصاف تیمهای اتلتیکومادرید و یوونتوس بود. اما این سرمربی ایتالیایی در مورد مسائل مختلفی به صحبت پرداخت.

کاپلو در پاسخ به سوال یک خبرنگار آرژانتینی در مورد مسی که چرا این بازیکن تنها یک بار توانسته با تیم ملی کشورش به فینال جام جهانی برسد، گفت:« مسی فقط یک فوتبالیست نیست. او یک نابغه بی نظیر در فوتبال دنیاست. او درعرصه ملی به جامی نرسیده؛ چون به تنهایی نمی تواند جامی را فتح کند.»

او همچنین در بخش دیگری از صحبتهایش به تمجید از کریس رونالدو پرداخت و اعلام کرد که خدماتی که کریس با پیراهن یووه انجام داده به مراتب فراتر از آن چیزی است که دیده می شود.

کاپلو در تمجید از رونالدو گفت:« به خدمت گرفتن کریستیانو توسط یووه باعث شد تا سایر بازیکنان این تیم بیدار شوند و این کار کمک کرده تا بسیاری از بازیکنان یووه بهتر شوند. این اقدام مهمی برای یووه است؛ چون به خدمت گرفتن یک بازیکن تراز اول که هرروز با تمام توان تمرین می کند و مراقب تمام مسائل است، الگوی خوبی برای تیمی که به سادگی به قهرمانی می رسید، خواهد بود. کاملا مشخص است که کریس دوست دارد تا با یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.»


البته کاپلو ترجیح داد تا در مورد تیم محبوبش در بازی یووه- اتلتیکومادرید صحبتی نکند. او در بخش دیگری از صحبتهایش از آنتوان گریزمن مهاجم فرانسوی اتلتیکو هم تمجید کردو گفت:« گریزمن یک بازیکن فوق العاده خطرناک است؛ چون ترکیبی از کیفیت و تلاش را در فوتبال او می بینیم. گریزمن بازیکن خیلی خوب و خیلی باهوشی است که کیفیت بالایی دارد و بازیکن فوق العاده خطرناکی است. چون خیلی برای تیمش تلاش می کند و گلزنی می کند و یافتن چنین بازیکنانی کار ساده ای نیست. اتلتیکو کار خیلی خوبی کرد که گریزمن را درتیمش حفظ کرد و او هم با ماندن در اتلتیکو کار خیلی خوبی کرد.»

سرمربی سابق رئال مادرید ترجیح داد تا در مورد دوئل دو سرمربی بزرگ، یعنی ماسیمیلیانو الگری و دیگو سیمئونه هم اظهارنظر خاصی نکند و هردوی آنها را مورد تحسین قرار داد:« من از سرمربیان این چنینی خوشم می آید و نه از سرمربیانی که یک برنامه دارند و اصلا خلاف آن عمل نمی کنند. این دو سرمربی بازیکنانشان را به خوبی می شناسند؛ تیم حریف رابا دقت بررسی می کنند و می دانند که خطرات از کجاها از راه می رسند و نقاط ضعف حریف کجاست. آنها با دانستن این نکات به پیروزی می رسند. همیشه نمی توان با ارائه یک فوتبال خوب پیروز شد. کیفیت یک بحث است و همین است که تفاوت ها را رقم می زند. این درحالی است که برخی ها فکر می کنند که برنامه مربیان باعث پیروزی می شود.»

بخش پایانی صحبتهای کاپلو درمورد وینیسیوس جونیور، پدیده جدید رئال مادرید بود :«چند سال پیش به من گفته بودند که وینیسیوس مهارت جدید فوتبال برزیل است و دقیقا هم همینطور است. او بازیکنی سرعتی است که خیلی خوب بازی می کند ومهارت بالایی دارد. او کمی از نظر گلزنی ضعیف است که به خوبی می تواند این ضعف را برطرف کرده و به گلهای بیشتری برسد.»

6363