پرسپولیس چهار- پدیده دو/ طلسم یک چهارم شکسته شد

پرسپولیس چهار- پدیده دو/ طلسم یک چهارم شکسته شد

وب سایت رسمی فوتبالی-تیم‌های پرسپولیس تهران و پدیده مشهد در چارچوب مسابقات جام حذفی برابر هم به میدان رفته‌اند و این بازی با تساوی پیگیری می‌شود.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پرسپولیس تهران با از پیش رو برداشتن سپیدرود رشت در تهران میزبان پدیده مشهد است که با کنار گذاشتن فولاد به این مرحله راه پیدا کرده است.

داور: اشکان خورشیدی

 کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی؛ داور چهارم: حسن اکرمی/ کمک داوران اضافی: یاسر همرنگ و محمد عطایی

کارت زرد:محمد حسین مرادمند، محمد مهدیخانی( پدیده) 

کارت قرمز:

گل: محمد مهدیخانی(دقیقه ۱۲) برای پدیده شایان مصلح ( دقیقه ۲۰) برای پرسپولیس 

ترکیب پرسپولیس:

 علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی( از دقیقه ۸۴ محمد نادری)، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی،سیامک نعمتی( از دقیقه ۷۲بودیمیر)، سروش رفیعی( از دقیقه ۶۲ بشار رسن)، مهدی ترابی و علی علیپور 

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب پدیده مشهد:

میلاد فراهانی، علی نعمتی، محمد حسین مرادمند، سیدعبداله حسینی، مسعود ریگی، اکبر صادقی، امین قاسمی نژاد، محمد قاسمی نژاد، مرتضی منصوری، یونس شاکری، محمد مهدی مدیخانی( از دقیقه ۹۰+۱ رضا صدری)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

لحظات حساس بازی: 

دقیقه 2: ارسال از روی نقطه کرنر به محوطه جریمه پرسپولیس با برخورد به بازیکنان پدیده نزدیک به عبور از خط دروازه بود که شجاع خلیل زاده با ضربه سر توپ را دفع کرد. 

دقیقه 4: شوت شاکری بعد از اوت بلند از سمت راست زمین، بی‌دقت بود و از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 6: سانتر خطرناک سروش رفیعی را فراهانی جمع کرد. 

دقیقه 12: پاس دقیق امین قاسمی نژاد در فضای خالی مدافعان پرسپولیس مهدی خانی را در موقعت تک به تک با بیرانوند قرار داد؛ توپ با عبور از سنگربان سرخپوشان منتهی به دروازه می‌شد، شایان مصلح که قصد داشت توپ را دفع کند به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.  

دقیقه 17: شوت محکم اکبر صادقی پشت محوطه جریمه به مدافعان پرسپولیس برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه 20: مدافع پرسپولیس که دقایقی از گل به خودی‌اش می‌گذشت روی ارسال مهدی ترابی با ضربه سری مهار نشدنی دروازه فراهانی را باز کرد.

دقیقه ۲۳: مسابقه پدیده صاحب یک موقعیت گلزنی شد که بیرانوند توپ را زودتر از مهاجم حریف گرفت اما هنگام شروع مجدد با مهدیخانی مهاجم پدیده درگیری پیدا کرد.

دقیقه ۳۶: مرادمند و علیپور مهاجم پرسپولیس برای زدن توپ با سر به هوا پریدند که به دلیل برخورد مدافع پدیده از ناحیه سردچار شکستگی شد و علیپور هم از ناحیه سر دچار شکستگی شد.

دقیقه 51: پاس نعمتی پشت محوطه جریمه با ضربه بی دقت سروش رفیعی راهی اوت شد. 

دقیقه 59: ضربه محکم مهدی ترابی در اختیار فراهانی قرار گرفت.

دقیقه 63: ارسال محکم پشت مدافعان پدیده موجب اشتباه و برخورد فراهانی و بازیکن پدیده شد تا مهدی ترابی در گوشه محوطه جریمه به توپ برسد؛ ضربه او در حالیکه دروازه خالی بود در چارچوب جای نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه 73: کار تیمی منظم بازیکنان پرسپولیس نزدیک محوطه جریمه حریف به بشار رسن رسید و او فرصت خوبی برای گلزنی داشت که ضربه بی دقتش آرام از کنار تیرک عمودی به اوت رفت.

دقیقه 80: ارسال شایان مصلح از سمت چپ با دفع ناقص میلاد فراهانی می‌توانست به موقعیتی برای گلزنی پرسپولیسی‌ها تبدیل شود، اما توپ بعدی را هم فراهانی به بیرون از محوطه جریمه مشت کرد تا خطی دروازه‌اش را تهدید نکند.

دقیقه 82: ارسال احمد نوراللهی از سمت راست به روی دروازه پدیده، ضربه سر علی علیپور را به همراه داشت، اما توپ او زاویه نداشت و در آغوش میلاد فراهانی قرار گرفت.

دقیقه 3+90: امین قاسمی نژاد روی پرتاب اوت دستی به محوطه پرسپولیس با ضربه دیدنی دروازه سرخپوشان را تهدید کرد که با شیرجه مناسب بیرانوند این موقعیت گل نشد. 

دقیقه 95: ماریو بودیمیر با ضربه‌ای محکم و بی دقت موقعیت مناسب پشت محوطه پدیده را با فاصله زیاد از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه 120: ضد حمله تند و تز بازیکنان پرسپولیس در نهایت توسط فراهانی راهی کرنر شد.

پنالتی زنان پرسپولیس: بشار رسن( توپ از بالای دروازه به بیرون رفت!)، احمد نورالهی، بودیمیر، مهدی شیری،  علی علیپور

پنالتی زنان پدیده: بهنام برزای، مسعود ریگی( توپ از بالای دروازه به بیرون رفت)، حسین مرادمند(توپ از بالای دروازه به بیرون رفت)، علی نعمتی( بیرانوند توپ را مهار کرد.)

حاشیه های بازی: 

هواداران تیم پرسپولیس در اقدامی جالب توجه و در قالب چند هزار نفری تولد مربی تیمشان را تبریک گفتند.

حدود ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند تا بازی پرسپولیس و پدیده شهر خودرو را تماشا کنند.

* فرهاد حمیداوی مالک باشگاه پدیده در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد.

* علی مسعودی از بازیگران طنز کشورمان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد تا بازی امروز را تماشا کند.

*‌ افشین پیروانی، مهرداد میناوند و مصطفی قنبرپور سه پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در جایگاه ویژه حاضر شدند.

* ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حاضر شد.

* هواداران تیم پرسپولیس در اقدامی جالب توجه به صورت چند هزار نفری تولد کریم باقری مربی این تیم را تبریک گفتند.

* برانکو یحیی گل‌محمدی سرمربیان تیم‌های پرسپولیس و پدیده شهر خودرو قبل از آغاز بازی با یکدیگر خوش و بش کردند.

* بیشتر بازیکنان پرسپولیس قبل از آغاز بازی به سمت یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده رفتند و با او خوش و بش کردند.

* در حالی که ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس مشخص شده بود اما سایت رسمی باشگاه در اقدامی عجیب نام سه بازیکن نیمکت‌نشین را در ترکیب اصلی قرار داد و این موضوع باعث گمراهی خبرنگاران و هواداران شده بود.

* سید جلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس وقتی در اواخر نیمه دوم مصدوم شد، جای خود را به محمد نادری داد و روی نیمکت نشست.

* محمدعلی ترکاشوند معاون سابق باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد.

* زمانی که سید جلال حسینی از بازی بیرون آمد، بازوبند کاپیتانی سرخ‌پوشان در اختیار برانکو قرار گرفت و به همین دلیل تیم پرسپولیس دقایقی بدون داشتن کاپیتان در زمین حضور داشت، اما بعد از دقایقی برانکو بازوبند را به احمد نوراللهی داد.

* علی علیپور، مهاجم تیم پرسپولیس در نیمه دوم با سر بانداژشده بازی کرد.

* وقتی که محمد نادری به جای سیدجلال حسینی به زمین آمد، بازیکنان ذخیره پرسپولیس که مشغول گرم کردن بودند، روی نیمکت نشستند؛ چراکه برانکو سه تعویضش را انجام داده بود، اما به بازیکنان اعلام شد که این تیم می‌تواند در ۳۰ دقیقه وقت اضافه تعویض چهارم هم انجام دهد و به همین دلیل بازیکنان دوباره مشغول گرم کردن شدند.

* هوای ورزشگاه آزادی بسیار سرد بود و به همین دلیل برخی از هواداران با خود پتو به داخل ورزشگاه آوردند.

* بلندگوی ورزشگاه آزادی حضور محمد نادری در زمین را آخرین تعویض پرسپولیس اعلام کرد، اما به نظر می‌رسید مسئول بلندگو از تعویض چهارم خبر نداشت.

* شجاع خلیل‌زاده لحظاتی با ساکت الهامی مربی تیم پدیده به خوش و بش پرداخت.

 

7655