واکنش بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران؛ شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور فرافکنی نکند

واکنش بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران؛ شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور فرافکنی نکند

وب سایت رسمی فوتبالی- بازاریابی سازمان لیگ به اظهارات سرپرست روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، یاور امیدی در گفت و گویی، در واکنش به اظهارات سرپرست روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: از مسئولینی که درباره فوتبال و حوزه های تخصصی آن اظهار نظر می‌کنند، در خواست می کنم تا به قوانین و آیین نامه های بین المللی و داخلی که فوتبال و همه سازمان های فی مابین باید به آن احترام بگذارند رجوع کنند. طبق همان قوانینی که از سوی AFC دوستان را ملزم به تجهیز ورزشگاه آزادی و استاندارد سازی آن نموده است برای برگزاری بازی های باشگاه های کشور در سطح بین المللی نموده، سازمان برگزارکننده مسابقات فوتبال محق به دریافت ورزشگاه های محل برگزاری، عاری از هر گونه تبلیغات دانسته است.

حتی AFC  حق حذف و یا جابجایی کلیه تبلیغات یا نشانه های تجاری در تمام ورزشگاه ها را برای سازمان برگزار کننده محفوظ می داند. با این حال سازمان لیگ نهایت کوشش خود را برای رفع این نقیصه از طریق مذاکره و اطلاع رسانی داشته است. با باشگاه پرسپولیس مکاتبه شده و مذاکراتی با وزارت ورزش در این خصوص صورت گرفته است. بر اساس بند 1 از ماده 4 آیین نامه لیگ حرفه ای فوتبال ایران، سازمان لیگ می تواند مطابق ضوابط فدراسیون فوتبال اقدام به عقد قراردادهای تجاری کند تا عواید آن را طبق ضوابط تعریف شده در بین باشگاه ها تقسیم کند. تا به اینجا به نظر نمی رسد مسئولین بازاریابی سازمان لیگ خارج از حدود مسئولیت خود عملی و یا گفتاری را ابراز نموده باشند. با این حال، عزیزانی که به قواعد برگزاری مسابقات فوتبال آشنایی نداشته اند، اقدام به عقد قرارداد با شرکت ها نموده و از منظر خودشان عواید آن را به ورزشگاه اختصاص می دهند. در حالی که این حق باشگاه ها است که درآمد های ناشی از تبلیغات به آنها اختصاص یابد.

کارشناس بازاریابی سازمان لیگ در پایان عنوان داشت: ضمن تقدیر از تلاش مسئولان شرکت تجهیز در انجام وظیفه آماده سازی ورزشگاه های تحت پوششان برای برگزاری لیگ فوتبال قهرمانان آسیا که از وظایف ذاتی شان است، از سرپرست روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور می خواهم رجوع به قوانین را به عنوان پیام تهدید از سوی مدیران سازمان لیگ ندانسته و برای پاسخگویی به درخواست قانونی سازمان لیگ به دنبال فرا فکنی و رجوع به اتفاقات پدید آمده دو دهه ی گذشته که از موضوع ماهوی آن قطعا کم اطلاع اند، نباشند. موضوع اینجا است که سازمان لیگ طبق قوانین از شرکت خواسته تا تبلیغاتی  در محیطی ورزشگاه آزادی که در اجاره تیم میزبان است ننماید اما تا کنون شرکت به این موضوع تمکین ننموده است. این ناهماهنگی ایجاد شده نسبت به سازمان لیگ، قطعا با تعامل و رجوع به قوانین قابل حل خواهد بود.

7655