آغاز مراسم بزرگداشت و تدفین سالا در زادگاهش در آرژانتین

آغاز مراسم بزرگداشت و تدفین سالا در زادگاهش در آرژانتین

سایت رسمی فوتبالی- اعضای خانواده و دوستان امیلیانو سالا در شهر پروگرسوی آرژانتین گرد هم آمدند تا درمراسم بزرگداشت این فوتبالیست فقید شرکت کنند. 

خولیو مولر شهردار پروگرسو در این مراسم گفت:« برای ما که زنده هستیم، این اتفاق خیلی سختی است. حال مردم شهر ما بد است. امی از حالا به بعد، هرروز با ما خواهد بود؛ جدای از یک خداحافظی تلخ، به او خوشامد می گوئیم.»

شهر کوچک پروگرسو 3هزار نفر جمعیت دارد و در ایالت سانتافه آرژانتین واقع شده است. پیکر این بازیکن جوان روز شنبه به باشگاه سن مارتین این شهر که سالا فوتبالش را از آنجا آغاز کرده بود ، برده شد و بعد از آن مراسم تدفین او انجام می شود.

شهردار پروگرسو درادامه گفت:« از بیست روز پیش حال و هوای شهر متفاوت است و انگار همه چیز متوفق شده. شرایطی کاملا متفاوت نسبت به قبل. ما از زمانی که این اتفاق رخ داد، خواهان آن بودیم که پیکر سالا پیدا شود، چون به اونیاز داریم. وقتی خبر را شنیدیم، امیدوار بودیم که پیکر متعلق به امی نباشد؛ چون خواسته دیگری داشتیم ولی سرنوشت به نحو دیگری رقم خورد.»

پیکر بیجان امیلیانو سالا روز جمعه وارد آرژانتین شد و برخی از اعضای خانواده او که در جریان جستجوها برای یافتن اثری از هواپیمای حامل او و خودش، به فرانسه رفته بودند، همراه با پیکر سالا به آرژآنتین بازگشتند.

میرتا تافارل، خاله امیلیانو سالا هم در صحبتهایی گفت:« او اهل اینجاست؛ اهل پروگرسو..بخشی از ما و تاریخ ماست. اینجا به دنیا آمد، اینجا بزرگ شد و همین خیابانها را با پاهایش و دوچرخه طی کرده. ما می خواهیم که مقصران این ماجرا پیدا شود. کسی که بیاید و به ما بگوید که چه اتفاقی افتاده و چه شده که کار به اینجا کشیده.»

تمام کسانی که سالا رامی شناختند، از او به نیکی یاد می کنند و از درگذشت او به شدت متاسف وناراحت هستند. 

برخی ازمقامات باشگاه کاردیف (که با پرداخت 17 میلیون یورو سالا رابه خدمت گرفته بودند) و همچنین برخی از مقامات باشگاه نانت فرانسه که سالا مدتی دراین تیم توپ می زد و با پیراهن این تیم به موفقیتهای متعددی هم دست یافته بود، در این مراسم شرکت داشتند. برخی دیگر از چهره های ورزشی ، از جمله نیکلاس ایگواین، برادر گونسالو ایگواین و مدیربرنامه های سالا هم از دیگر حاضران دراین مراسم بودند.

برادر ایگواین درمورد سالا گفت:« امیلیانو انسانی خیلی خوب و آرام بود. یک پسر استثنایی..راستش فقط از خودم می پرسم:چرا؟ او هرکاری کردتا به خانواده اش کمک کند و یک کارنامه ورزشی خوب در شان یک فوتبالیست بزرگ داشته باشد.» برادر ایگواین که بین سالهای 2011 تا 2017 مدیربرنامه های سالا بود ، در ادامه صحبتهایش گفت که نمی داند که چه شد که سالا بعد از امضای قرارداد جدیدش با کاردیف، مجددا به نانت بازگشته بود و در آخرین سفرش از نانت به کاردیف بود که جانش رااز دست داد.

نیکلا ایگواین در بخش پایانی صحبتهایش گفت:« معمولا وقتی بازیکنی قراردادی را با تیمی به امضا می رساند، آنجا می ماند. راستش نمی دانم چه شد که امیلیانو بعد از امضای قرارداد با کاردیف، مجددا به نانت بازگشته بود. دلیلش را نمی دانم ولی این اتفاق رخ داد و نمی دانم که چه کسی این هواپیما را برای او هماهنگ کرده بود تا با آن به کاردیف سفر کند. راستش دراین رابطه با او صحبت نکرده بودم.»

6363