حاج‎صفی و حسرت یک اعتراض اشتباه

حاج‎صفی و حسرت یک اعتراض اشتباه

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم مصاحبه ورزش سه با احسان حاج‎صفی را برایتان گلچین کرده‎ایم:

*  آن موقعی که توپ را گرفتم بازیخوانی کردم و می‌دانستم بازیکنان استقلال می‌خواهند توپ را به کنار خط ببرند و به همین دلیل سریع توپ را از وسط زمین قطع کردم و بلافاصله دیدم اشکان خالی است. هر موقع که صاحب توپ می‌شوم نگاهم به مخالف است و اگر بازیکن باشد سریع تعویض منطقه می‌کنم. دیروز هم دیدم اشکان خالی است و تصمیم گرفتم توپ را به گونه‌ای بفرستم که دژاگه تک به تک بشود. 

* سرنوشت ما دست خودمان است و باید شرایط خوبی را رقم بزنیم. 9 بازی داخل خانه داریم و باید همه آن‌ها را ببریم و با توجه به همین رتبه اول تا سوم ما قطعی است. ما امتیازات داخل خانه را به هیچ عنوان نباید از دست بدهیم. فاصله بازی‌ها در نیم فصل دوم کمتر شده و همه دیدارها هم سخت هستند. هر چه تیم‌ها به بالا یا پایین جدول نزدیک می‌شوند شرایط دشوار می‌شود. امیدواریم امسال بتوانیم مردم خوب تبریز را خوشحال کنیم چون تیم ما بسیار خوب است و نباید شرمنده آن‌ها بشویم.

* همانطور که ما در لیگ اعتراض های فراوانی به داوران می کردیم این موضوع به تیم ملی نیز کشیده شد تا آنجا هم به داور معترض باشیم. مانند صحنه گل اول تیم ملی در دیدار برابر ژاپن، آن یک صحنه کودکانه بود که هر گاه به آن فکر می کنم عمیقا افسوس می خورم. با یک اشتباه بچگانه دروازه خود را باز شده دیدیم. ما اگر در همان دقیقه از ژاپن گل دریافت نمی کردیم مطمئن باشید به آنها گل هم می زدیم. بهرحال آن صحنه تاسف برانگیز هنوز هم افسوس همه ما را به دنبال دارد.

* صحنه دریافت گل از ژاپن؟ تقصیر هیچ بازیکنی نبود که در آن لحظه فرصت را از ما گرفته باشد. ما وقتی دیدیم بازیکن ژاپنی خود را به زمین انداخته به سوی داور رفتیم و از او خواستیم تا به دلیل تمارض به بازیکن حریف کارت زرد نشان دهد اما دریغ که داور اصلا بازی را متوقف نکرده بود و به راحتی موقعیتی بسیار خوبی را به حریف دادیم. بهرحال آن اشتباه تقصیر همه بازیکنانی بود که در آن قسمت از زمین حضور داشتند. این اتفاق برای همه ما ملی پوشان و باشگاه ها تجربه ای شد تا دیگر آن را تکرار نکنیم.

* شرایط تیم ملی در حال حاضر خوب است  و حتی می توانم بگویم از قبل هم بهتر است. امیدوارم فدراسیون بتواند یک مربی بزرگتر از کی روش بیاورد. ما استاد وقت تلف کردن هستیم و به همین دلیل امیدوارم فدراسیون فوتبال هر چه سریعتر نام مربی آینده تیم ملی را معرفی کند تا از برنامه ها و تمرینات عقب نمانیم و در نتیجه از آماده کردن خود برای بازی های آینده عقب نمانیم.

1984