پارس جنوبی سه- نساجی یک/ زمین و باران علیه نساجی

پارس جنوبی سه- نساجی یک/ زمین و باران علیه نساجی

وب سایت رسمی فوتبالی-در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال تیم پارس جنوبی مقابل نساجی مازندران به پیروزی رسید.

به گزارش فوتبالی، دیدار تیم‌های پارس جنوبی و نساجی از ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی جم و در حضور کمتر از هزار تماشاگر برگزار شد که این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود تیم پارس جنوبی به پایان رسید.

شاگردان تارتار بعداز ۴ هفته به پیروزی رسیدند و با ۲۴ امتیاز به رده ششم جدول لیگ صعود کردند. نساجی مازندران هم نساجی مازندران هم ۱۸ امتیازی ماند. نساجی در این مسابقه از دقیقه ۱۶ با اخراج بازیکنش ۱۰ نفره بازی کرد. مجید جلالی با این باخت اولین مربی است که در لیگ برتر این فصل از یک تیم سه بار بازنده شده است. او در تیم پیکان هم دوبار مقابل پارس جنوبی شکست خورده بود.

داور: سیدمهدی مرجانزاده

کمک ها: مهدی الوندی و مهدی شفیعی

اخطار:رحمان جعفری(نساجی)

اخراج:علی اصغر آشوری(نساجی)

گل: جورج ولیسانی( گل به خودی) ۵۲ و مجید علیاری ۵۵ ، میرجوان دقیقه ۹۰ برای پارس جنوبی و جورج ولیسانی( دقیقه ۷۰) پنالتی


پارس جنوبی جم:

رحمان احمدی، حامد نورمحمدی، مجتبی لطفی، محمد مهدی عسکری، شهرام گودرزی، میثم نقی‌زاده، حسین پورامینی، میرهادی میرجوان، کیوان امرایی، مجید علیاری و ابراهیم صالحی


سرمربی: مهدی تارتار


نساجی مازندران:


حامد لک، جورجی گولسیانی، لاشا توتادزه، فرشاد فرجی، حمیدرضا دیوسالار، احمد عبدالله‌زاده، محمد آبشک، علی‌اصغر عاشوری، امید سینگ، سجاد آشوری و رحمان جعفری


سرمربی: مجید جلالی

 

لحظات حساس:

دقیقه 2: ضربه سر علی‌اصغر عاشوری روی ارسال سجاد آشوری در اختیار احمدی قرار گرفت.

دقیقه 8: شوت پای چپ عاشوری از پشت محوطه جریمه را احمدی در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 23: ارسال امرایی از روی کرنر و ضربه سر نورمحمدی را حامد لک در اختیار گرفت.

دقیقه 30: ضربه مجید علیاری از داخل محوطه جریمه را حامد لک جمع کرد.

دقیقه 39: میرجوان در شلوغی محوطه جریمه نساجی گلزنی کرد ولی به دلیل خطای او روی دیوسالار، این گل مردود اعلام شد. 

دقیقه 58: شوت زمینی پای چپ جعفری را احمدی راهی کرنر کرد.

دقیقه 66: ارسال زیبای امرایی و ضربه سر محکم میرجوان از بین مدافعان نساجی با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 69: بعد از پاس بلند به پشت مدافعان پارس جنوبی، لطفی در گوشه محوطه جریمه روی محمدمهدی نظری مرتکب خطا شد که این صحنه را کمک داور پشت دروازه اعلام پنالتی کرد.

دقیقه 74: شوت فنی مجید علیاری از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار دروازه نساجی به اوت رفت.

دقیقه 84: شوت راه دور آبشک دقت لازم را نداشت و با فاصله زیادی از دروازه پارس جنوبی به اوت رفت.

دقیقه 88: شوت خطرناک حاتمی از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به زمین به سمت دروازه نساجی رفت که حامد لک درازکش توپ را راهی کرنر کرد.

حاشیه های بازی: 

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملكرد صدا و سيمای استان بوشهر انتقاد کرد.

بلیط فروشی این دیدار از ساعت 14:30 آغاز شد و درهای ورزشگاه نیز همزمان به روی هواداران باز شد. قیمت بلیط این دیدار 5 هزار تومان می باشد.

*امروز هوای جم بارانی است و از صبح امروز به صورت پراکنده با ریزش تگرگ همراه بوده است و با پیش بینی هواشناسی این مسابقه نیز زیر بارش باران و احتمال ریزش تگرگ نیز وجود دارد.

*به دلیل بارندگی جایگاه خبرنگاران وضعیت مناسبی ندارد و همچنین چمن ورزشگاه نیز مطلوب نمی باشد.

*طبق اعلام روابط عمومی هیات فوتبال جم، به دلیل بارندگی خبرنگاران برای بازی امروز در داخل جایگاه cip ( جایگاه شیشه ای) مستقر خواهند شد تا این مسابقه را پوشش بدهند.

*به دلیل خاکی بودن پارکینگ اطراف ورزشگاه و جاری شدن آب خیلی از هواداران ماشین های خود را در خیابان های اطراف ورزشگاه پارک کرده اند و به دلیل اینکه برخی مسیرهای منتهی به ورزشگاه نیز توسط راهنمایی و رانندگی مسدود شده مجبورند مسافت طولانی را در این هوای بارانی پیاده روی کنند.

*برخی هواداران در راه استادیوم در خصوص دیدار روز گذشته تراکتور سازی و استقلال و قضاوت های داوری این مسابقه باهم بحث می کردند.

*در حال حاضر ترافیک روانی در اطراف ورزشگاه وجود دارد.

*علی بابایی مسئول دفتر نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد صدا و سیمای استان بوشهر انتقاد کرد. وی در جمع خبرنگاران نسبت به پوشش ناقص و تبعیض آمیز بازی ها و برنامه های مسابقات پارس جنوبی جم واکنش نشان داد.

‌وی با اشاره به بازی پارس جنوبی جم‌  در هفته هیجدهم لیگ برتر با نساجی گفت: در خبر ورزشی استان بوشهر هیچ اشاره ای به این بازی مهم در لیگ برتر از سوی صدا و سیمای استان بوشهر نشده است.

وی در عین حال اعلام کرد رویدادهای   لیگ های دست اول و دوم کشوری که تیم های دیگر استان بوشهر (شاهین شهرداری و ایرانجوان) حضور دارند چندین بار در اخبار و سایر برنامه های شبکه بوشهر اعلام می شود. تمامی شبکه های سراسری حتی خارج از کشور برگزاری این بازی را ‌اطلاع رسانی کردند اما خود استان بوشهر امتناع ورزید.وی خطاب به استاندار بوشهر خواهان جلوگیری از این رفتار های تبعیض آمیز و تفرقه انگیز صداو سیمای بوشهر شد.

با ورود ماشین های صدا و سیما به ورزشگاه برخی خبرنگاران محلی جم نیز از رفتارهای صدا و سیما و کیفیت نامناسب پوشش تصویری مسابقات پارس جم انتقاد کردند.

*رحمان احمدی دروازه بان پارس جنوبی که در مسابقه قبلی مقابل نفت مسجدسلیمان به شدت آسیب دید و صورت و پیشانی اش بخیه های زیادی خورد در مسابقه امروز تیمش هم به میدان رفت.احمدی پارگی صورت خود از دو ناحیه را بخیه زده و می توانست مقابل نساجی استراحت کند اما با توجه به مصدومیت احمد گوهری دیگر دروازه بان پارس برای تیمش به میدان رفت.

*قبل از شروع مسابقه برخی عکاسان با محمد نوری کاپیتان پارس جنوبی عکس سلفی گرفتند.

*مهدی تارتار سرمربی و عبدالرحیم خطیب سرپرست پارس جم که قبل از دیدار با نفت مسجد سلیمان به دلیل مشکلات مالی از هواداران خداحافظی کرده بودند و مجددا کار خود را از سر گرفتند امروز ویژه از سوی هواداران جمی تشویق شدند. هواداران خواهان ادامه حضور آنها در پارس جنوبی هستند.

*مجید جلالی سرمربی نساجی در این فصل برای سومین بار است که به جم سفر می کند. وی در دو سفر قبلی خود به عنوان سرمربی پیکان در جام حذفی و لیگ برتر با شکست های سنگینی از پارس جنوبی، شهر جم را ترک کرده است.

*رحمان احمدی دروازه بان پارس جنوبی قبل از شروع مسابقه به شدت از سوی هواداران تشویق شد.

*حراست مجتمع مسکونی پارس جم برخی خیابان های اطراف ورزشگاه را مسدود کرده است و همچنین برخی نهادها و مجتمع های فرهنگی و ورزشی نیز تعطیل شده است.

*امید سینک مهاجم سابق تیم پارس جنوبی امروز برای اولین بار به عنوان بازیکن حریف در شهر جم برابر تیم سابقش به میدان خواهد رفت.

*بهرام رضاییان مدیرعامل پارس جنوبی جم در ورزشگاه حضور دارد.

*به دلیل اینکه ورزشگاه تختی جم روی سکوها صندلی وجود ندارد و با توجه به خیس بودن بتن های سکوهای ورزشگاه تختی هواداران ایستاده در حال تشویق تیم خود هستند.

*کمتر از 500 هوادار در ورزشگاه حاضر هستند که 40 هوادار نساجی نیزخود را به ورزشگاه رسانده اند.

*فرماندار جم به همراه برخی مسئولان سیاسی و ورزشی در جایگاه ویژه حاضر شده اند و این مسابقه را تماشا می کنند.

*یک دقیقه سکوت به مناسبت حادثه ی تروریستی سیستان و بلوچستان در آغاز مسابقه انجام شد.

7655