پی.اس.جی صاحب دومین کیلیان امباپه اش خواهد شد؟

پی.اس.جی صاحب دومین کیلیان امباپه اش خواهد شد؟

سایت رسمی فوتبالی- اخیرا نام یک کیلیان امباپه جدید در فوتبال فرانسه سر زبان ها افتاده است و همین باعث شده تا سران باشگاه پاری سن ژرمن از حالا در صدد خرید این بازیکن جوان بربیایند. جالب اینجاست که این بازیکن 11 ساله که در باشگاه رویسی درفرانسه بازی می کند، دقیقا هم نام کیلیان امباپه است.

نه بحث شوخی مطرح است و نه چیز دیگری؛ این فقط یک تشابه اسمی است وبس. این بازیکن 11 ساله اصلیتی فرانسوی- کامرونی دارد و متولد سال 2007 است. امباپه کوچولو در باشگاه رویسی در بریه فرانسه بازی می کند. منطقه ای که پل پوگبا، دیگر ستاره سالهای اخیر فوتبال فرانسه نیز در آنجا پرورش یافته.

نام کامل این بازیکن نوجوان، کیلیان امباپه اندومبه یابا است و با مهارتهایی که دراو دیده می شود، در سالهای آتی تبدیل به یکی از چهره های سرشناس دنیای فوتبال خواهد شد. پدر امباپه که در تیم ملی زیر12 ساله ها نیز بازی می کند در گفتگو با روزنامه لوپاریزین در مورد اینکه چرا چنین نامی را برای پسرش برگزیده گفت:« پسر من با کیلیان امباپه فقط 8 سال تفاوت سنی دارد و زمانی که پسرم به دنیا آمد، کیلیان امباپه هنوز به شهرت نرسیده بود که فکر کنید من اسم پسرم را به تقلید از نام او انتخاب کردم.»


پدر این بازیکن نوجوان، با تائید تماسهایی که با باشگاه پاری سن ژرمن داشته گفت:« اگر پسرم فوتبال بازی کردن را ادامه دهد و به پاری سن ژرمن برود، شاید خیلی خوب شود که او و کیلیان را در کنار هم بشناسند.» هنوز این دو امباپه با هم آشنا نشده اند ولی پدر این بازیکن 11 ساله دوست دارد که روزی این اتفاق بیفتد:« دوست دارم که هر دو کیلیان همدیگر را ببینند و به عنوان یکی از هواداران سرسخت پاری سن ژرمن دوست دارم که کارنامه ورزشی پسرم مشابه او باشد؛ امباپه، پسری خوب، ساده و طبیعی است.»

این اتفاق جالبی است؛ چرا که نام کیلیان، نام پرطرفداری در جامعه فرانسوی نیست و جزو اسامی محبوب که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند، نیست.

6363