کنستانت: دوره کی‌روش در ایران به پایان رسیده بود

کنستانت: دوره کی‌روش در ایران به پایان رسیده بود

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم مصاحبه استفان کنسانت سرمربی تیم ملی هند در جام ملتها درباره عملکرد ایران در این تورنمنت را از قول سایت ورزش سه برایتان نقل می‎کنیم:

* من چند بازی ایران را تماشا کردم. ایران تیم قوی ای بود و انتظار داشتم ژاپن را ببرید و فکر کنم شانس انجام دادن آن را داشت. اما ژاپن کمی از ایران قوی تر بود. آنها از وقتی گل زدند اعتماد بنفس شان بالا رفت و برگشت برای ایران سخت شد. چون ژاپن یک تیم منظم است. ایران شانس گلزنی داشت و اگر گل اول را می زد شاید همه چیز فرق می کرد. اما اگر صادقانه بگویم سطح بازی نزدیک بود و ایران بدشانس بود که نتوانست این بازی را ببرد.

* به نظرم در ایران پتانسیل بالایی وجود دارد و سطح فوتبال در ایران خیلی بالاست. ایران بازیکنان زیادی دارد که در خارج بازی می کنند. بازیکنان بیشتری باید در لیگ های اروپایی بازی کنند.فکر کنم ایران 9 بازیکن در لیگ اروپایی دارد اما من انتظار دارم بازیکنان جوانتری در اروپا بازی کنند. ایران هیچ بازیکن 20 یا 21 ساله ای در اروپا ندارد و همه آنها بالای 23 سال هستند.

* کی روش در این هشت سال کار بزرگی برای ایران کرد. کار او خوب بود در این مدت. اگر مربی بدی بود هشت سال در تیم نمی ماند. او از نظر فنی و دانش فوتبال بی نظیر است. من فکر می کنم او به پایان کارش پس از گذراندن دو جام جهانی و جام ملت ها رسیده بود و نیاز به یک چالش جدید داشت. اما کی روش برای من مربی کاملا قابل احترامی است.

1984