بارتومئو: باید هرسال چندبازی لالیگا در خاورمیانه و آمریکا برگزار شود

بارتومئو: باید هرسال چندبازی لالیگا در خاورمیانه و آمریکا برگزار شود

سایت رسمی فوتبالی- جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا در گفتگو با بی بی سی صحبتهای متفاوتی را برزبان آورد و اعلام کرد که موافق برگزاری برخی از بازیهای لالیگا در قاره های دیگر است.

 در ماه های اخیر صحبت های زیادی مبنی بر احتمال برگزاری بازی بارسلونا مقابل خیرونا، یکی از بازی های این فصل لالیگا در کشور آمریکا و در روز 26 ژانویه مطرح شده بود که درنهایت این اتفاق صورت نگرفت.

حالا بارتومئو در این رابطه گفته:« ما به عنوان مدیران بارسلونا بارها با مسئولان لالیگا دراین رابطه صحبت کرده ایم و به آنها گفته ایم که اگر می خواهیم رقابتهای لالیگا را بیشتر و بیشتر تبلیغ کنیم و خواهان قوی تر شدن لالیگا هستیم، باید هرساله سه بازی را در کشورهای دیگر برگزار کنیم؛ یکی در قاره آمریکا، یکی درقاره آسیا و دیگری هم در خاورمیانه.»

بارتومئو معتقد است که این راهکار مفیدی برای به دست آوردن دل هواداران لالیگا در سراسر دنیاست:« ما باید به قاره های مختلف برویم و به هوادارانمان نزدیک تر شویم. ما در ماه های آگوست و جولای اردوهای پیش فصل و تورهای تابستانی مان را درکشورهای مختلف برگزار می کنیم تا به هواداران تیممان نزدیک شویم. این بحث، نوعی ادای احترام است. رفتن به میامی نوعی ادای احترام ما به هوادارانمان در آمریکا بود.»

 در جریان این گفتگو که یوریس اورز، مدیر ارتباطات لالیگا هم دراین رباطه گفت:« قطعا ما از ایده ها برای رشد بین المللی باشگاه ها استقبال می کنیم و این دیدگاه که بازیهای لالیگا را در مقابل چشمان هوادارانی در گوشه گوشه دنیا برگزار کنیم را بررسی خواهیم کرد. ما  در تلاشیم تا بتوانیم یک بازی لالیگا را خارج از اسپانیا برگزار کنیم و در زودترین زمان ممکن این کار را انجام خواهیم داد. »

6363