گزارش آماری: بعد از یک سال، بارسا ناکام درگلزنی در لالیگا

گزارش آماری: بعد از یک سال، بارسا ناکام درگلزنی در لالیگا

سایت رسمی فوتبالی- بارسلونا در بازی یکشنبه شب خود در ورزشگاه سن ممس و در مصاف با اتلتیک بیلبائو موفق به باز کردن دروازه حریف نشد تا این بازی با تساوی 0-0 به پایان برسد. شاگردان والورده در مصاف با تیم سابق این سرمربی اسپانیایی به تساوی بدون گل رضایت دادند تا روند 37 هفته گلزنی متوالی در لالیگا متوقف شود.

آخرین باری که بارسلونا در یکی از دیدارهایش در لالیگا موفق به گلزنی نشده بود، به روز 11 فوریه سال 2018 برمی گردد. زمانی که آنها در هفته بیست و سوم رقابتهای فصل گذشته لالیگا به تساوی بدون گل مقابل ختافه رضایت داده بودند. در آن بازی هم تیم ارنستو والورده در شرایطی موفق به گلزنی نشد که آخرین ناکامی آنها در گلزنی در یک بازی لالیگا، قبل از آن به 19 نوامبر سال 2016 برمی گشت که مصاف بارسا مقابل مالاگا با تساوی بدون گل پایان یافته بود. 

در بازی  بارسا مقابل ختافه، مالکیت 73% بر توپ و میدان هم به کار آبی اناری ها نیامد و نه مسی و نه سوارز نتوانستند برای تیمشان به گل برسندو دروازه گوائیتا بسته ماند. اما در بازی بعد از آن و در مصاف بارسا مقابل ایبار در ایپوروئا، آبی اناری ها 2-0 به پیروزی رسیدند و پس از آن در تک تک بازیهایشان در لالیگا دست کم یک بار گلزنی کردند تا در بازی یکشنبه شب سن ممس که شاگردان والورده در 90 دقیقه تلاش نتوانستند گلی را وارد دروازه تیم میزبان کنند.


البته این اولین بار در طول این فصل نیست که بارسا در گلزنی دریک بازی ناکام می ماند. آنها در بازی رفت مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی اسپانیا و در بازی با سویا هم نتوانستند به گل برسند و 2-0 مغلوب حریف شدند ولی دربازی برگشت این نتیجه را جبران کرده و به مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری راه یافتند.

6363