نوجوانی که شب به خوابگاه فلامنگو نرفت و از فاجعه آتش‌سوزی نجات یافت

نوجوانی که شب به خوابگاه فلامنگو نرفت و از فاجعه آتش‌سوزی نجات یافت

سایت رسمی فوتبالی – پس از فاجعه آتش‌سوزی در زمین تمرینی باشگاه فلامنگو که منجر به مرگ 10 نوجوان و مصدومیت 3 نفر شد، طرفداران فلامنگو و دوستان جان‌باختگان و مصدومان گرد هم آمدند تا برای درگذشتگان سوگواری کنند.

این آتش‌سوزی در ساعت 5 صبح در زمین تمرین فلامنگو در غرب ریو دو ژانیرو روی داد. رودولفو لاندیم، رییس باشگاه گفت: «حال ما خوب نیست. این بدترین تراژدی باشگاه در تاریخ 123ساله‌اش است.» او حاضر نشد به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهد و گفت: «مهم‌ترین چیز این است که زجر این خانواده‌ها تا جای ممکن کم شود.»

دلیل آتش‌سوزی مشخص نیست، اما کلودیو کاسترو، معاون فرماندار منطقه ریودوژانیرو گفته است که احتمالا در بخش تهویه هوا، اتصالی برق روی داده است.

همچنین مشخص شده منطقه‌ای که آتش گرفته و از آن به عنوان خوابگاه استفاده می‌شد، در واقع به عنوان پارکینگ به مقامات اعلام شده بود.

ژوائو پدرو داکروز، بازیکن 16ساله‌ای که در تیم جوانان فلامنگو حضور دارد، قرار بود به خوابگاه برود اما چون تیم در روز جمعه تمرین نداشت، تصمیم گرفت به خانه یک دوستش برود. او به این ترتیب از آتش‌سوزی در امان ماند. او گفت: «اکثر بازیکنان ماندند. دوستانم ماندند. من بیدار شدم و این اخبار وحشتناک را شنیدم.»

8444