از باشگاه کاردیف به خاطر امیلیانو سالا امتیاز کسر می‌شود؟

از باشگاه کاردیف به خاطر امیلیانو سالا امتیاز کسر می‌شود؟

سایت رسمی فوتبالی – باشگاه کاردیف ممکن است با کسر امتیاز روبرو شود، البته اگر آنها حاضر نشوند 15 میلیون پوند مبلغ انتقال امیلیانو سالا را به نانت بپردازند.

سالا به نانت برگشته بود که با هم‌تیمی‌هایش خداحافظی کند و سپس به کاردیف برود، که هواپیمای حامل او و دیوید ایبوتسون در کانال مانش سقوط کرد. پنجشنبه‌شب رسما اعلام شد که سالا درگذشته است، و مقامات جسد او را پیدا کرده‌اند.

باشگاه نانت سه‌شنبه با کاردیف تماس گرفت و درخواست کرد که اولین قسط مبلغ انتقال سالا در 10 روز آینده پرداخت شود. پاسخ کاردیف این بود که آنها می‌خواهند به درخواست خانواده سالا احترام بگذارند و ابتدا شرایط مشخص شود.

جیان‌پائولو مونتنری، وکیل ورزشی که در سال‌های 1997 تا 2005 رییس بخش بازیکنان فیفا بود می‌گوید: «اگر تا زمان مقرر که در قرارداد ذکر شده، مبلغی پرداخت نشود، ممکن است باشگاه با تبعاتی روبرو شود. این تبعات می‌تواند کسر امتیاز باشد. اوضاعی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم بسیار حساس است چون یک فاجعه انسانی روی داده و از سوی دیگر پای مبلغ قابل توجهی پول هم در میان است.

از یک سو این ماجرا انسانی است، و از سوی دیگر، برای نانت ماجرا اقتصادی است. آنها همچنین یک بازیکن کلیدی را از دست داده‌اند و این روی آنها اثر ورزشی هم می‌گذارد.»

دو باشگاه نانت و کاردیف وارد یک نزاع حقوقی شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که کاردیف سالا را تا سقف 16 میلیون پوند بیمه کرده بود.

8444