امیلیانو سالا، نوازنده چیره‌دست گیتار، اهل کتاب، و عاشق باتیستوتا

امیلیانو سالا، نوازنده چیره‌دست گیتار، اهل کتاب، و عاشق باتیستوتا

سایت رسمی فوتبالی – سرانجام درگذشت امیلیانو سالا در سانحه هواپیما تایید شد. 

سالا در این فصل در 16 بازی در ترکیب ثابت نانت 12 گل زده بود، اما او نه‌تنها به خاطر گل‌زنی که به دلیل شخصیتش هم بازیکن محبوبی بود. او در نواختن گیتار چیره‌دست بود و اهل کتاب هم بود. او اغلب در تمرینات با خود کتاب به همراه می‌آورد تا در اوقات استراحت کتاب بخواند.

سالا سال گذشته گفته بود: «خواندن چیزی است که عاشقش هستم. من سبک‌های جنایی و درام را دوست دارم.»

او در کودکی در آرژانتین فیلم‌های گابریل باتیستوتا، بازیکن اسطوره‌ای این کشور را تماشا می‌کرد. سالا در 14سالگی کشورش را ترک کرد و به آکادمی بوردو رفت. او کاملا به زبان فرانسوی مسلط شد، ولی همچنان به سنت‌های آرژانتینی وفادار بود.

او همچنین فلسفه چینی را دوست داشت و کتاب محبوبش هم «خاطرات موتورسیکلت» بود که ماجرای سفر چه گوارا به کشورهای دیگر آمریکای جنوبی را بازگو می‌کرد.

سالا گفته بود: «در آرژانتین خیلی پول نداشتیم. پدرم راننده ون بود و درآمد زیادی نداشتیم. آن دوران روی من تاثیر بسیاری گذاشت. من باید در همه مراحل زندگی خیلی سخت کار می‌کردم.  

وقتی کشور را ترک کردم اوضاع برای مادرم سخت بود. بقیه افراد روستا هم می‌گفتند که یک نوجوان نباید در آن سن کشور را ترک کند. از زمانی که به فرانسه آمدم، هر روز با خانواده‌ام حرف می‌زنم. ما درباره امیدها، نگرانی‌ها، و رویاهایمان حرف می‌زنیم.»

8444