آمار خیره‌کننده بارسلونا در ورزشگاه برنابئو

آمار خیره‌کننده بارسلونا در ورزشگاه برنابئو

سایت رسمی فوتبالی – اگر بارسلونا مانند سال‌های اخیر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، خانه رئال مادرید نتیجه بگیرد، به احتمال زیاد به دیدار نهایی جام حذفی صعود می‌کند و در ششمین فینال پیاپی خود در این مسابقات حضور می‌یابد.

بازی رفت دو تیم در نوکمپ با تساوی یک بر یک به پایان رسید. به این ترتیب بارسلونا در صورتی به فینال می‌رسد که در بازی برگشت یا پیروز شود، یا این که یک تساوی دو بر دو یا پرگل‌تر به دست بیاورد. اگر بازی برگشت هم یک بر یک شود، کار به وقت اضافه و ضربات پنالتی می‌کشد.

از آغاز دوران پپ گواردیولا در بارسلونا، دو تیم 16 بار در برنابئو به مصاف هم رفته‌اند. بارسلونا با تکرار نتیجه 10 دیدار از این 16 بازی (62.5 درصد بازی‌ها)، به دور نهایی صعود خواهد کرد (9 بازی با پیروزی بارسلونا به پایان رسیده و یک بازی هم دو بر دو شده است). همچنین دو بازی از این 16 دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه یافته است، که در صورت تکرار این نتیجه، کار به وقت اضافه خواهد رفت. به این ترتیب تنها تکرار چهار نتیجه از این 16 بازی رئال را به فینال می‌رساند.

رئال با یک تساوی بدون گل هم راهی فینال می‌شود، اما مساله این است که بارسلونا در 93.8 درصد دیدارهای اخیرش در برنابئو دست کم یک گل زده است. این یعنی آنها در این 16 مسابقه تنها در یک بازی گلی نزده‌اند، که آن دیدار هم بازی سوپرجام در ابتدای فصل پیش بود که بارسلونا هنوز در شوک رفتن نیمار بود.

بارسلونا در ده سال اخیر در برنابئو 36 گل زده و 22 گل دریافت کرده است. آنها نتایجی مانند بردهای شش بر دو، چهار بر صفر، و سه بر صفر را در این سال‌ها تجربه کرده‌اند.

8444