پرسپولیس دو- پدیده صفر/ بازگشت به اتوبان صدر

پرسپولیس دو- پدیده صفر/ بازگشت به اتوبان صدر

وب سایت رسمی فوتبالی-تیم فوتبال پرسپولیس با برتری مقابل پدیده به صدر جدول لیگ برتر رسید.

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال مقابل پدیده شهر خودرو قرار گرفت و در دیداری که از ساعت 17 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز شده بود با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید.


داور: سید مهدی سیدعلی

کمک داوران: سعید قاسمی و علیرضا ایلدورم

کارت زرد: شجاع خلیل زاده(پرسپولیس)، عبدالله حسینی(پدیده)

کارت قرمز:

گل: علی علیپور(در دقیقه 24 از نقطه پنالتی برای پرسپولیس)سیامک نعمتی(در دقیقه 32 برای پرسپولیس)

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، سروش رفیعی(بشار رسن73)، امید عالیشاه(بودیمیر 66) و علی علیپور(محمد نادری 90+2).

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب پدیده:

میلاد فراهانی، عبدالله حسینی، محمدحسین مرادمند، مسعود ریگی، محمدرضا ناصحی(سینا زامهران78)، اکبر صادقی، امین قاسمی نژاد، سعید صادقی(یونس شاکری 67)، حسین مهربان(بهنام برزای 67)، محمد قاسمی نژاد و مرتضی منصوری

سرمربی: یحیی گل‌محمدی


لحظات حساس:

دقیقه ۷: شوت قاسمی نژاد بعد از برخورد به مدافعان پرسپولیس راهی کرنر شد. 

دقیقه 8: اوت دستی را بازیکنان پدیده بلند پرتاب کردند که در نهایت توپ روی سر مهاجم این تیم فرود آمد و ضربه او را دروازه بان پرسپولیس مهار کرد. 

دقیقه ۹: خطای نعمتی روی بازیکن پدیده یک ضربه کاشته برای این تیم به همراه داشت که ضربه را مدافعان پرسپولیس برگشت دادند.

دقیقه ۱۱: ضربه کاشته را بازیکنان پدیده به شکل پاس زدند که مدافعان پرسپولیس زودتر توپ را مهار کردند. 

دقیقه ۱۲: ارسال بازیکن پرسپولیس را دروازه بان پدیده با مشت دور کرد که به علت برخورد عالیشاه با این بازیکن باعث مصدومیت دروازه بان پدیده شد.

دقیقه ۲۰: ضربه سر علیپور با اختلاف زیادی از کنار دروازه راهی اوت شد و بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به کرنر داشتند اما داور ضربه دروازه اعلام کرد. 

دقیقه ۲۲: شایان مصلح پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و مدافعان پدیده او را سرنگون کردند و داور که به صحنه نزدیک بود پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کرد. 

دقیقه ۲۴: علیپور ضربه پنالتی را زد که توپ را تبدیل به گل اول پرسپولیس کرد.

دقیقه 32: سیامک نعمتی پشت محوطه جریمه پدیده در موقعیت مناسبی برای شوتزنی قرار گرفت. شوت ناگهانی نعمتی با وجود واکنش فراهانی، شدت زیادی داشت و وارد دروازه پدیده شد.

دقیقه 39: ارسال خطرناک روی دروازه پرسپولیس، می‌توانست برای این تیم خطرساز شود که علیرضا بیرانوند توپ را دور کرد.

دقیقه 41: حسین مهربان در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و با چرخشی ضربه‌اش را به سمت دروازه زد، اما بیرانوند موفق به مهار توپ شد تا مانع از باز شدن دروازه‌اش شود.

دقیقه ۵۱: صادقی ضربه کرنری دیگر را روی دروازه پرسپولیس فرستاد که این مرتبه توپ به قاسمی نژاد رسید و شوت از داخل محوطه جریمه او از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. 

دقیقه ۵۴: شوت امین قاسمی نژاد به مدافعان پرسپولیس برخورد کرد و در نهایت مدافعان سراسیمه توپ را دفع کردند و توپ برگشتی را بازیکن پدیده شوت زد که بیرانوند با استپ سینه توپ را مهار کرد!

دقیقه ۶۰: عالیشاه در ضد حمله صاحب توپ شد و مدافع پدیده توپ را راهی کرنر کرد اما داور ضربه دروازه اعلام کرد.

دقیقه ۷۱:پاس علیپور به بودیمیر در محوطه جریمه یک فرصت گلزنی ایجاد شد که شوت مهاجم پرسپولیس به کنار دروازه پدیده برخورد کرد.

دقیقه ۸۰: بودیمیر برای تصاحب توپ در محوطه جریمه هجوم برد که بر اثر برخورد با سر مرادمند سرش شکست و دچار خونریزی شد. 

دقیقه ۸۵: ارسال تند و تیز شیری روی دروازه پدیده از همه مهاجمان پرسپولیس عبور کرد و این فرصت از دست رفت.

حاشیه های بازی:

وقتی تیم پدیده برای بازدید از زمین وارد ورزشگاه شد، یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم از سوی بازیکنان پرسپولیس مورد تشویق قرار گرفت.

هواداران پرسپولیس تولد سیدجلال حسینی را به او تبریک گفتند و با سر دادن شعارهایی این مسئله را به او اعلام کردند.

 هواداران پرسپولیس طرح موزائیکی برای این بازی در نظر گرفتند که شامل نشان دادن لوگوی این باشگاه است و آن را چندین بار تمرین کردند.

هواداران پرسپولیس چندین بار سروش رفیعی را مورد تشویق قرار دادند و در شعار خود به پوشیدن پیراهن شماره ۷ پرسپولیس که متعلق به علی پروین، اسطوره این باشگاه است اشاره کردند.

مدرس فیفا که برای برگزاری کلاس‌های مربیگری A آسیا به ایران آمده، همراه با مرتضی محصص وارد ورزشگاه شد تا این بازی را از نزدیک نظاره کند.

نیمکتهای ورزشگاه آزادی دچار تغییر شده و این نیمکت‌ها حدود دو متر زیر زمین نصب شده است.

7655