سوژه روز: مثل ژاپن باشیم!

سوژه روز: مثل ژاپن باشیم!

وبسایت رسمی فوتبالی - این مطلب را از روزنامه هفت صبح برایتان انتخاب کرده‎ایم:

1-  در شرایطی که بعد از پیروزی سه گله ژاپن مقابل تیم کشورمان، خیلی ها این تیم را شانس اصلی قهرمانی در جام ملتها می دانستند اما ژاپن از پدیده ای به نام تیم ملی قطر شکست خورد و نتوانست دوباره قهرمانی در آسیا را جشن بگیرد. با این همه مدل برخورد بازیکنان ژاپنی و همچنین رسانه های این کشور با سه تایی شدن تیمشان در فینال، تفاوتهای زیادی با واکنش ایرانی ها به حذف تیم کی روش از جام ملتها داشت

2-  ژاپنی ها شکست به قطر را به چشم یک تجربه برای موفقیت در آینده می بینند و از الان هدفشان در جام جهانی بعدی را مشخص کرده اند. مایا یوشیدا کاپیتان تیم ملی ژاپن گفته:" هدف اول ما صعود به جام جهانی است و می خواهیم این بار به جمع 8 تیم برسیم. درست است که شکست در فینال اتفاق تلخی است اما باید از آن درس بگیریم و به دنبال موفقیت در تورنمنتهای بعدی باشیم"

3-  نکته جالب در صحبتهای کاپیتان ژاپن، حس مسئولیت پذیری این بازیکن است. درست است که بازیکنان تیم ملی هم بعد از شکست به قطر در صفحات اینستاگرامشان عذرخواهی کردند اما لحن هیچ کدام از آنها مثل یوشیدا نیست:" گلهای اول و دوم قطر را بازیکنانی زدند که من جلویشان بودم. به معنای واقعی کلمه بابت اینکه نتوانستم تیم را قهرمان کنم ناراحت و پشیمان هستم"

4-  سایت kyodonews هم در گزارشی به این نکته اشاره کرده که علیرغم از دست رفتن قهرمانی در جام ملتها، حالا ژاپنی ها می توانند خوشحال باشند که سرمایه گذاری سرمربی تیم ملی کشورمان روی بازیکنان جوان، می تواند در آینده خروجی مثبتی داشته باشد. این سایت به طور خاص از تاکه‎‏هیرو تومیاسو و واتارو اندو به عنوان دو بازیکنی نام برده که توسط موریاسو برای اولین بار به تیم ملی دعوت شدند و عملکردشان در جام ملتها قابل قبول بوده. این سایت درباره تومیاسو نوشته که این بازیکن 20 ساله توانایی تبدیل شدن به یک دفاع وسط مدرن را دارد. بازیکنی که جلوی عربستان تک گل بازی را زد تا نشان دهد در کارهای هجومی هم می تواند به تیمش کمک کند. این بازیکن در بازی با ایران هم اجازه نداد برنامه های هجومی تیم کی روش به نتیجه ای برسد.

1984