لیکنز: گارانتی برای پیروزی در همه بازی‌ها و قهرمانی نمی‌دهم

لیکنز: گارانتی برای پیروزی در همه بازی‌ها و قهرمانی نمی‌دهم

 وبسایت رسمی فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی،‌ گفت: می‌دانم تراکتورسازی مشهور و پر هوادار است. 

به گزارش فوتبالی، جورج لیکنز در نشست خبری قبل از دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان،‌گفت: (ابتدا لیکنز به زبان ترکی به همه خوشامد گفت) زبان ترکی من خوب نیست و تا به الان همین تشکر کردن را یاد گرفتم. این اولین نشست من است. در فرودگاه استقبال بسیار خوبی شد. می‌دانم تراکتورسازی مشهور و پر هوادار است.

وی افزود: احساس می‌کنم اینجا مثل خانه من است. وقتی به ایران آمدم دوست داشتم مثل یک سفیر در این کشور باشم و در ادامه سفیر تراکتورسازی شوم. مربی تیم‌های مختلفی بودم و شاید به کارم انتقاد شود که این مسئله را می‌پذیرم. در کشورهای مختلفی کار کردم و همیشه سعی کردم با افراد حاضر در آن مجموعه ارتباط خوبی داشته باشم.تلاش می‌کنیم تا باشگاه خوبی را بسازیم.الان هم خوب هستیم اما تلاش می‌کنیم بهترین باشیم. همچنین می‌خواهم یک باشگاه‌ فوق العاده شویم. چیزی که واقعیت دارد این است که الان در رده چهارم جدول هستیم و 5 امتیاز از صدرنشین عقب هستیم. گل‌های زیادی خوردیم.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه تأکید کرد:‌میزبانی تبریز از من فوق العاده بوده است. در ترابزون اسپور ترکیه کار کردم و این گرم بودن را احساس کردم اما اینجا استقبال دو برابر بوده است. فوتبال در تبریز مثل زندگی است. در ورزشگاه اصلی تمرین کردیم و دیدم چه ورزشگاه بزرگی داریم. امیدوارم فردا ورزشگاه پر شود. حدود یک ماه است در اینجا حضور دارم و کار برایم در تبریز جالب است. برای شناخت کشورتان، مردم و فرهنگ تبریز اینجا آمدم و می‌خواهم از تجربه‌ام برای بالا بردن سطح تراکتورسازی استفاده کنم. می‌دانم یک باشگاه جاه طلب داریم. یک دروازه‌بان، اکبر ایمانی، ساسان‌ انصاری، کوین کونستانت و ... را خریدیم. 5 بازیکن جدید داریم. خوشحالم که سه کاپیتان تیم ملی را در تیم داریم. بازیکنان ملی پوش ما برای بازی فردا خیلی انگیزه دارند. 

وی یادآور شد:‌ با دستیارانم پاتریک و امیرحسین پیروانی خیلی خوب حریف را آنالیز کردیم. به جزئیات خیلی اهمیت می‌دهم. برنامه‌ریزی تا انتهای فصل انجام دادیم. یکسری کارها را باید در کوتاه مدت کردم. یک سری مسائل هم ضروری است که باید انجام دهیم تا تبدیل به بهترین تیم شویم. در بازی‌های آسیایی قطعا طرفدار ایران بودم. ما ملی‌پوشان خوبی در تیم‌مان داریم. در این مدت خوب تمرین کردیم. هوای کیش عالی بود و در تبریز هم به خوبی تمرین کردیم. باید سخت‌تر کار کن فردا اولین امتحان ما است. مثل دانش‌آموزی که درس خوانده و قرار است اولین بازی را انجام دهد. ارتباط خوبی در تیم داریم. با کوین فرانسوی با اشکان آلمانی و با سایر نفرات انگلیسی صحبت می‌کنم.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه گفت:‌ در بین بازیکنان جدید محمد رضا اخباری تلاش زیادی می‌کند و گلر خوبی است. دوست دارم در هر پست دو بازیکن خوب داشته باشم که با یکدیگر رقابت کنند. فقط 11 بازیکن ندارم بلکه 22 بازیکن دارم که دوست دارم در شرایط خوبی باشند.خیلی خوشحال در تیم بازیکنانی داریم که قدرت رهبری دارند. امیدوارم فردا نتیجه خوبی بگیریم و برای رسیدن به آن تلاش کردیم.  یک کمپ اختصاصی دادیم و پیشنهاداتی دادیم تا امکاناتمان بیشتر شود. در حال ساخت یک سالن بدنسازی هستیم. باشگاه شرایط خوبی دارد. ما هواداران فوق العاده‌ای هم داریم که باید برای شادی آنها تلاش کنیم. سیستم ما بر اساس رسیدن به پیروزی است. سیستم در زمین برنده نمی‌شود بلکه بازیکنان برد را رقم می‌زنند. در حال ایجاد چالش بین بازیکنان برای رقابت بیشتر هستیم تا به موفقیت برسند. کوین در 6 ماه گذشته بازی نداشته و با او تمرینات ویژه‌ای می‌کنیم که خیلی زود آماده بازی شود. همچنین ساسان انصاری را به دلیل 4 کارته بودن در اختیار نداریم. ایمانی هم در جمع بازیکنان ما حضور دارد و از او استفاده خواهیم کرد. عکس بازیکنان را مقابلم دارم تا آنها را بهتر بشناسم. 

لیکنز در ادامه خاطرنشان کرد:‌ ما باشگاه خوبی هستیم. هر کسی ممکن است اشتباه کند اما باید سخت تلاش کرد. یک ماه است قرارداد بستم و این احساس را دارم که می‌توانیم بهترین باشگاه شویم. خیلی از احساس هواداران لذت می‌برم. شما هم این حس را نسبت به تراکتورسازی دارید که این تیم برای خودتان است. خیلی خوب است که می‌توانیم به صورت مستقیم باهم صحبت کنیم. به حمایت شما نیاز دارم. 

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از حریفان تیمش شناخت دارد و چقدر زمان برای ساختن تیم ایده‌آلش نیاز دارد، گفت: ما یک گروه خوب آنالیز در کادرفنی داریم. پیروانی و پاتریک اطلاعات کاملی دارند. اینکه شما اطلاعات خوبی از حریفان داشته باشید به سطح تیم‌تان می‌تواند کمک کند. وقتی من آمدم ملی‌پوشان نبودند اما عملکرد آنها را ارزیابی کردم. مسعود شجاعی کمی احساس درد می‌کند و باید برای دیدن وضعیت او تا فردا صبر کنیم. چیزی که از همه مهمتر است شناخت سطح کیفی بازیکنان است. 

لیکنز در ادامه گفت: خوشحالم که ماشین سازی روز گذشته برنده شد. دیدارهای زیادی در پیش است. وقتی با پیشنهاد تراکتورسازی رو به رو شدم دوست داشتم به صورت مستقیم با محمدرضا زنوزی مالک باشگاه دیدار کنم و شخصیت او را بشناسم. باید با شناخت بیشتر سعی کنیم هر روز عملکردمان بهتر شود. فراموش نکنید که مالک باشگاه یک فصل است آمده و سخت کار می‌کند تا به ایده که مدنظر دارد دست یابد. باید چیزی که پیش رو داریم را ببینیم. این مهم نیست چه سیستمی دارید ممکن است با سه دفاع یا چهار دفاع بازی کنیم اما مهم سطح کیفی بازیکنان و شناختشان از تاکتیک تیم است. با تجربیات گذشته به تراکتورسازی آمدم. عربستان، تونس، ترکیه، بلژیک، مجارستان و ... کار کردم. هر جا که بودم حمایت و استقبال از من فوق العاده بوده است. کارهای زیادی هست که باید انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌ کوتاه مدتش و اینکه در مورد تیم‌های پایه چه طرحی دارد، گفت: برنامه کوتاه مدت ما موفقیت در هر بازی است که به صورت 4 روز یک بار باید انجام دهیم. باید کمک کنیم بازیکنان ملی پوش که اخیرا بازگشتند با تیم هماهنگ شوند. در مورد آینده نمی‌شود جدی صحبت کرد. مثل شجاعی امروز مصدوم شد. البته مشکل او خیلی جدی نیست. باید فعلا هفته به هفته پیش برویم. دو بازی پیش رو ما با فاصله بسیار کم از هم برگزار می‌شوند. دوست دارم از بازیکنان جوان استفاده کنم. مثلا محمدرضا آزادی یک گزینه خوب است. هدف اصلی ما قوی کردن تیم بزرگسالان است و در ادامه بازیکنان پایه را به تیم تزریق می‌کنیم. باید سطح تیم‌های پایه را بالا ببریم تا بتوان از آنها استفاده کرد. امیدوارم این اتفاق در سال‌های بعد رخ دهد که بگویند این چند ستاره از تیم‌های پایه رشد کردند.

وی افزود:‌ شاید همه بگویند تراکتورسازی خط حمله ضعیفی دارد یا از خط حمله انتقاد کنند ولی ما باید با برنامه پیش برویم. باید تلاش کنیم تا بازیکنی که در تیم حضور دارد بهترین عملکرد را داشته باشد. جوانان باید سخت تلاش کنند تا به سطح حرفه‌ای برسند. برخی اوقات ما به تیم سخت می‌گیریم تا به شرایط خوبی برسند. با بازیکنانی مثل لوکاکو و آزارد وقتی 17-18 ساله بودند سخت کار کردم تا پیشرفت کنند. 5 سال بعد که آنها مطرح شدند من خوشحال بودم بابت اینکه شاید5 درصد در موفقیت آنها موثر بوده باشم. بازیکنانی را دوست دارم که سخت تلاش کنند. از بازیکن تنبل خوشم نمی‌آید. باشگاه تراکتورسازی هواداران احساسی دارند. شاید گاهی کسی که گل زده مهم نباشد و کسی که باعث گلزنی شده کارش اهمیت داشته باشد. امیدوارم 5 سال دیگر اینجا جلسه‌ای داشته باشیم و بگوییم فلان موقع تلاش کردیم تا به این جایگاه برسیم.

لیکنز در پاسخ به این سوال که آیا برای قهرمانی می‌جنگد یا اینکه امسال قصد شناخت از تیم را دارد،‌ اظهار داشت: دوست دارم در همه بازی‌ها برنده شوم اما این غیر ممکن است. با مالک باشگاه صحبت کردم گفتم می‌دانم در کجا کار می‌کنم. گارانتی برای پیروزی در همه بازی‌ها و قهرمانی نمی‌دهم اما گارانتی می‌دهم که همه تلاشم را خواهم کرد. الان هوا سرد ولی آفتابی است. من از هیچ چیزی نمی‌ترسم. قبل از آمدن به تبریز برخی به من می‌گفتند چرا به ایران می‌روی. برخی دوستانم در فرانسه می‌گفتند ایران کشور بسیار خوب و با تاریخی بزرگ است. آدم ماجرا جویی هستم و برای کسب موفقیت به اینجا آمدم. باید سخت تلاش کنیم. برای رسیدن به موفقیت قطعا فقط تجربه من کافی نیست بلکه شما هم باید به ما کمک کنید. شما برای تیم خودتان رویاهایی دارید.  می‌توانم بگویم ما قهرمان می‌شویم اما باید برنامه ریزی کنیم. نمی‌دانم تراکتورسازی چند بار قهرمان شده است. تراکتورسازی چند بار قهرمان شده است؟ ( خبرنگاری اعلام کرد که تراکتورسازی یک بار قهرمان جام حذفی شده است) این رویا فردا نه  اما شاید در نزدیک ترین زمان اتفاق بیفتد.

وی در پایان، گفت: به من اعلام شد نشست خبری تمام شده است. جا دارد از همه شما تشکر کنم. امیدوارم ارتباط خوبی داشته باشیم

در پایان نشست خبرنگاری به شوخی به لیکنز اعلام کرد که آیا می‌داند شباهت زیادی به لیام نیسون بازیگر سینما دارد که سرمربی تراکتورسازی در واکنش به این سوال گفت: من جرج کلونی هستم!( این جمله لیکنز با خنده او و حاضران همراه بود و بعد از این جمله نشست خبری او به پایان رسید.)