پیش بازی سپیدرود - سایپا؛ باز هم دایی باز هم کریمی!

پیش بازی سپیدرود - سایپا؛ باز هم دایی باز هم کریمی!

وب سایت رسمی فوتبالی- در ادامه پیکارهای هفته اول از دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم سپیدرود و سایپا در رشت به مصاف هم می روند.


هر دو تیم آخرین بازیشان در لیگ را باخته اند؛ رشتی ها شکست خانگی تلخی مقابل استقلال تهران داشتند و با 5 گل شوکه شدند و تهرانی ها هم که در آبادان میهمان بودند با نتیجه دو بر یک مقابل نفت مغلوب شدند. اما مهمترین نکته این بازی تقابل دو ستاره سال‌های نه چندان دور فوتبال ایران یعنی علی دایی و علی کریمی در کسوت مربیگریست که همین موضوع می‌تواند حساسیت این دیدار را در حد یک دربی قدیمی دوچندان کند، خصوصاً اینکه هنوز بین این دو چهره اختلافاتی از گذشته پابرجاست. البته دایی و کریمی فصل گذشته نیز یک بار مقابل هم صف‌آرایی کردند که در آن بازی سپیدرود 2 بر صفر از میهمانش سایپا گذشت. این دو تیم در هفته نخست فصل جاری نیز مقابل هم به میدان رفتند که البته علی کریمی سرمربی سپیدرود نبود و این تیم شمالی در این بازی با نتیجه 3 بر صفر بازنده میدان شد.

سپیدورد هم‌اکنون با 10 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و برای اینکه رفته رفته خودش را از جمع قعر‌نشینان جدا کند، نیاز مبرمی به 3 امتیاز این بازی خانگی دارد. این تیم که فصل گذشته موفق شد با علی کریمی در لیگ برتر بماند، امسال نیز به نظر می‌رسد مهم‌ترین هدفش ماندن در سطح اول فوتبال ایران باشد. البته سپیدورد در فصل نقل‌ و انتقالات زمستانی جزو تیم‌های پرکار لیگ بود و مهره‌های خوبی از جمله پیام صادقیان، حمیدرضا طاهر‌خانی و چند بازیکن خارجی را به خدمت گرفته است.

در آن سمت میدان این بازی حساس سایپایی حضور دارد که فصل جاری را خیلی خوب آغاز کرده بود اما با امتیازاتی که در ادامه راه از دست داد هم‌اکنون با 17 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد. این تیم اخیراً در نیمه نهایی جام حذفی فینال را به تیم دسته دومی داماش گیلانیان هدیه کرد تا ناکامی بزرگی را همین ابتدای کار در نیم فصل دوم تجربه کرده باشد. علی دایی حالا یک تیم شمالی دیگر را پیش رو دارد و می‌خواهد هرطور که شده با شکست سپیدرود نشان دهد که شکست دو بر یک مقابل داماش اتفاقی بوده است و بالاخره اینکه تیمش با روحیه بهتری برای پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا آماده شود. خودروسازان در نقل‌ و انتقالات بی‌کار نبوده‌اند و با از دست دادن مهدی ترابی، بازیکنانی مانند امید جهانبخش، امین منوچهری و پیمان میری را جذب کرده اند.

چهره ویژه: امین منوچهری که نیم فصل اول در تیم علی کریمی توپ می زد حالا به تیم دوران اوج فوتبالش یعنی سایپا بازگشته است. منوچهری در آن دوران زوج خطرناکی با کریم انصاری فرد ساخته بود اما حالا با چراغ سبزی که دایی به او نشان داده می خواهد از همین بازی مهره ای تاثیرگذار برای نارنجی پوشان باشد. آیا او می تواند چهره ویژه این پیکار باشد؟


لیگ برتر فوتبال ایران

هفته شانزدهم، هفته اول از دور برگشت

سه شنبه 16 بهمن 1397، شهر رشت

ورزشگاه سردار جنگل، ساعت 15:30

داور: علیرضا فغانی

بازی پیشین: سپیدرود صفر - استقلال 5؛ نفت آبادان 2 - سایپا یک

رتبه دو تیم: سپیدرود با 10 امتیاز در رده یکی مانده به آخِر و پانزدهم و سایپا با 17 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند.

محروم: دو تیم محرومی برای این پیکار ندارند.


2526