ماه رمضان جام ملت های آفریقا را به تعویق انداخت

ماه رمضان جام ملت های آفریقا را به تعویق انداخت

سایت رسمی فوتبالی - فیفا اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آفریقا تصمیم گرفته که جام ملت های این قاره به علت ماه رمضان یک هفته به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش فوتبالی، اغلب بازیکنان حاضر در مسابقات جام ملت های آفریقا مسلمان هستند و در ماه رمضان، روزه می گیرند. اخیرا مکان این مسابقات عوض شده بود و حالا زمان آن هم عوض شده است. فیفا در ماه دسامبر تغییر زمان مسابقات از ژانویه/ فوریه به ژوئن / ژولای را تصویب کرده بود و بدین ترتیب زمان مسابقات با بازیکنان آفریقایی حاضر در لیگ های اروپایی هماهنگ خواهد بود.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا تصمیم گرفت که مکان مسابقات را از کامرون به مصر تغییر داد که البته آفریقای جنوبی به این مسئله اعتراض کرد چرا که انها هم قصد میزبانی در مسابقات را داشتند. حالا زمان مسابقفات هم عوض شده است. مسابقات قرار بود که بین 15 ژوئن تا 13 ژولای برگزار شود و حالا زمان به 21 ژوئن تا 19 ژولای تغییر کرده است. بدین ترتیب بازیکنان قبل از ماه رمضان در عید قطر شرکت می کنند. 

جالب آن که در سال 2015 هم به علت ویروس ابولا،  میزبانی مسابقات از مراکش به گینه استوایی منتقل شده بود. تونس و الجزیره کشورهایی بودند که درخواست تعویق مسابقات را به کنفدراسیون فوتبال آفریقا داده بودند.