پیش بازی پارس جنوبی جم - فولاد خوزستان؛ نبرد همسایه ها!

پیش بازی پارس جنوبی جم - فولاد خوزستان؛ نبرد همسایه ها!

وب سایت رسمی فوتبالی- در دومین بازی از شروع نیم فصل دوم لیگ برتر، دو تیم همسایه در جدول به مصاف هم می روند. فولاد خوزستان به استان همجوار یعنی بوشهر می رود تا میهمانِ پارس جنوبی جم باشد!

این دیدار را می‌توان به دلیل همسایه بودن دو تیم در جدول‌ رده‌بندی، یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته نخست نیم‌فصل دوم لیگ برتر دانست. پارس جنوبی و فولاد به ترتیب با 19 و 18 امتیاز در رتبه‌های ششم و هفتم جدول‌ رده‌بندی قرار دارند و برای همین می‌توان از این بازی حساس به عنوان یک بازی شش امتیازی یاد کرد؛ برنده این دیدار تا حدی خود را به تیم‌های بالانشین جدول نزدیک می‌کند و می‌تواند در ادامه خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی نیز مطرح کند.

فولاد تیم مطرح استان خوزستان و پارس جنوبی تنها تیم لیگ برتری استان همسایه, یعنی بوشهر است، بنابراین این بازی از لحاظ جغرافیایی هم می‌تواند از اهمیت خاصی برای هواداران پرشور دو تیم برخوردار باشد و به نوعی می‌توان این دیدار را دربی جنوب کشور دانست. تیم فوتبال فولاد خوزستان در نقل‌وانتقالات زمستانی آرش افشین و بابک مرادی را جذب کرده و البته ایمان مبعلی به عنوان دستیار به کادر فنی این تیم اضافه شده است. افشین قطبی سرمربی جدید اهوازی ها که در بدو ورودش موفق شد دست به کار بزرگی بزند و تراکتورِ مدعی را در یادگار امام تبریز شکست دهد حالا می خواهد شروع نیم فصل دوم را نیز به آخرین بازی تیمش در نیم فصل اول بچسباند و با یک پیروزی دیگر حرکت پرشتاب تیمش را به بالای جدول هموارتر سازد. البته جمی ها نیز در نیم فصل بیکار نبودند و نسبت به حریف تعداد بیشتری بازیکن، از جمله کیوان امرایی و فرزاد حاتمی را به خدمت گرفتند. خصوصا که تارتار با حل نسبی مشکلات مالی تیمش با انگیزه بیشتری به کار مشغول است و دوباره می خواهد به بالای جدول برسد.

گفتنی است فولاد خوزستان در نیم‌فصل نخست و در ورزشگاه غدیر اهواز مقابل پارس جنوبی به برتری 2 بر یک دست پیدا کرده‌ بود. در آن بازی حسن بیت‌سعید دو بار برای فولاد موفق به گلزنی شد و مجید علیاری تک‌گل پارس را به ثمر رساند.


چهره ویژه: فرزاد حاتمی در ادامه دوران مارکوپولی اش در فوتبال ایران حالا به ایستگاه جم رسیده است. مهاجم گلزنی که می تواند با هدایت مهدی تارتار دوباره به روزهای اوجش بازگردد. 


لیگ برتر فوتبال ایران موسوم به خلیج فارس

هفته شانزدهم، هفته اول از دور برگشت

پارس جنوبی جم – فولاد خوزستان

دوشنبه 15 بهمن 1397 

ورزشگاه تختی جم، ساعت 16:00

داور: سید حسین زرگر

بازی پیشین: پرسپولیس 3 - پارس جم یک؛ تراکتورسازی یک - فولاد 2

رتبه دو تیم: پارس جم با 19 امتیاز در رده ششم و فولاد با 18 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارند.

محروم: علی غلام‌زاده از فولاد خوزستان و نیما انتظاری از پارس جنوبی‌جم.


2526