گل‌محمدی: با نشست امروز فهمیدم VAR تا چند سال دیگر به ایران نمی‌آید

گل‌محمدی: با نشست امروز فهمیدم VAR تا چند سال دیگر به ایران نمی‌آید

وبسایت رسمی فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال پدیده شهرخودرو، گفت: کمیته داوران باید شرایطی ایجاد کند که به مربیان بابت سلامت کاری داوران اطمینان خاطر دهد. 

به گزارش فوتبالی، یحیی گل‌محمدی در حاشیه مراسم هم اندیشی باشگاه‌ها و داوران،‌گفت: این باور را کمیته داوران باید به مربیان بدهد که همه داوران سالم هستند. سلامت کاری و روح و روان دارند. این مسئله خیلی مهم است. اگر بیژن حیدری، پیام حیدری یا علیرضا فغانی یک روز تا صبح هم در مسابقه ما بد سوت بزنند ناراحت نمی‌شوم. چون می‌دانم انسان‌های سالمی هستند و هیچ وقت نان حرام به سفره خودشان نمی‌برند. می‌دانم که آنها سالم زندگی می‌کنند. وقتی آنها اشتباه قضاوت کنند ناراحت نمی‌شوم چرا که خیالم راحت است این اشتباهات سهوی بوده است. باید این ارتباط مربیان با شخصیت داوری بیشتر شود.

وی افزود: باید بتوانیم داوران را از لحاظ سبک زندگی بهتر بشناسیم. یک مسئله دیگر این است که انتخاب‌های ما برای داوری مشکل دارد. مثلا داور داریم هفته اول سوت زده محروم شده، هفته چهارم سوت زده محروم شده، هفته هفتم سوت زده محروم شده آنوقت دوباره برای بازی ما داور شده و بعد از بازی ما هم به او قضاوت ندادند. اینجا این احساس به وجود می‌آید که چرا این داور دائم قضاوت می‌گیرد و حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است. اینجا امنیت روانی مربی بهم می‌خورد و ممکن است من مصاحبه‌ای علیه داور انجام دهم. بعد از مصاحبه هم محروم می‌شوم که البته ایرادی ندارد. از کمیته داوران تقاضا می‌کنم داوران را بر اساس عملکردشان انتخاب کنند و اگر کسی خوب نبوده فرصت بازپروری به او داده شود.

گل‌محمدی در مورد بحث استفاده از VAR، اظهار داشت: اینطور که من از صحبت‌ها برداشت کردم این VAR تا چند سال دیگر به فوتبال ما وارد نخواهد شد. این وقت را که الان برای این صحبت‌ها می‌گذاریم بهتر است صرف آموزش داوران کنیم و جلساتی بین مربیان و داوران برگزار شود که احساس نزدیکی بیشتری به وجود بیاید. به یکی از دوستان گفتم ما اصلا از مشکلات داوران و زندگی خصوصی آنها اطلاعی نداریم. از درآمد داوران خبر نداریم. می‌دانیم که داوران مملو از مشکلات هستند. ما فوتبالی‌ها قراردادهای خوبی می‌بندیم در این وضعیت اقتصادی فعلی به مشکل خوردیم چه برسد به داوری که ماهیانه مقدار کمی حقوق دریافت می‌کند. 

9697