دادگاهی شدن نیمار در اسپانیا به جرم کلاهبرداری و فساد

دادگاهی شدن نیمار در اسپانیا به جرم کلاهبرداری و فساد

سایت رسمی فوتبالی- دادگاه ملی اسپانیا روز جمعه اعلام کرد که درخواست اخیر نیمار برای فرار از اتهام کلاهبرداری و فساد رد شده و او به زودی در این کشور دادگاهی خواهد شد.

روز جمعه بود که دادگاه ملی اسپانیا، درخواست خانواده نیمار برای بسته شدن پرونده بررسی ها از خانواده نیمار و شرکت مشاوره ورزشی N&N که متعلق به خانواده نیمار است را رد کرد و اعلام کرد که روند قضایی درباره این فوتبالیست برزیلی ادامه خواهد یافت.

علاوه بر خود نیمار، پرونده والدین او و روسای وقت باشگاه های بارسلونا و سانتوس در زمان انتقال این بازیکن برزیلی به لالیگا و حتی پرونده شرکت مشاوره ورزشی خانواده نیمار هم مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

نیمار با اتهام های مختلفی از جمله کلاهبرداری، دستکاری قرارداد و فساد روبرو است. پرونده دوم نیمار هم به شکایت شرکت برزیلی DISاز رئیس وقت باشگاه بارسلونا (ساندرو روسل)، رئیس فعلی باشگاه بارسلونا (جوزپ ماریا بارتومئو)، باشگاه سانتوس، نیمار و پدرش به اتهام تقلب در فروش این بازیکن به باشگاه بارسلونا بررسی می شود. این شرکت، مالک 40% ازحقوق انتقال نیمار بود وحالا مقامات این شرکت اعلام کرده اند که طرفین این توافق، با هم همدست شده اند تا رقم انتقال نیمار به بارسلونا را کمتر از رقم واقعی جلوه دهند وبدین ترتیب سود کمتری به این شرکت پرداخت شده است. 



اگرچه هر دوی این خلافها در خارج از کشور اسپانیا (برزیل) صورت گرفته ولی از آنجا که شهروندان اسپانیایی (ساندرو روسل، رئیس سابق باشگاه بارسلونا که درحال حاضر در زندان است) و جوزپ ماریا بارتومئو (رئیس فعلی باشگاه) در آن دست داشته اند، این پرونده در اسپانیا دنبال خواهد شد.

هدف نهایی انجام این جرمها، قطعی کردن انتقال نیمار به بارسلونا با بیشترین سود ممکن برای طرفین بوده است. به همین خاطر و بعد ازانجام مذاکرات در باشگاه سانتوس، روند مذاکرات با پدر نیمار و شرکت N&N دنبال شده  تا راهکارهایی برای فرار از پرداخت برخی حقوق و مالیاتها کشف شود. 

6363