لوئیس سوارز: مسی هنوز برایمان باربکیو درست نکرده؛ او برای خیلی ها مسی است ولی برای من لئو است

لوئیس سوارز: مسی هنوز برایمان باربکیو درست نکرده؛ او برای خیلی ها مسی است ولی برای من لئو است

سایت رسمی فوتبالی- لوئیس سوارز مهاجم اروگوئه ای باشگاه بارسلونا در گفتگو با روزنامه اسپورت کاتالونیا در مورد حال و روزش در رختکن بارسلونا به صحبت پرداخته. در اینجا می توانید گزیده ای از این گفتگوی جذاب را مطالعه کنید:

*بعد از بازگشتی رویایی در بازی با سویا و صعودبه دور بعد جام حذفی اسپانیا، شب خوابتان برد؟

بله.بستگی دارد. گاهی وقتها با رویاهای ساده تری مواجه می شوی و گاهی وقتها کار سخت تر است. آدرنالین همینجاها به کار می آید. گاهی وقتها می توانی ورق را برگردانی و اینبار کار برایمان خیلی سخت نبود.

*لوئیس سوارز بودن سخت است؟

نه. یکی از ساده ترین کارهای دنیاست. من یک آدم مثل همه آدمهای دنیا هستم؛ پدر هستم، همسر هستم و خودم را وقف فوتبال کرده ام. سعی می کنم مردم مرا به چشم یک موجود متفاوت نبینند. خیلی ها فکر می کنند که ما متوجه هیچ چیز نمی شویم؛ چون خودمان را در دنیای خودمان حبس کرده ایم ولی من پدری هستم که دوست دارم اوقات زیادی را با فرزندانم و همسرم سپری کنم.

*می توان گفت که دو سوارز داریم؛ یکی فوتبالیستی که همیشه عصبانی است و دیگری انسانی که آرام است. این دوگانگی هنوز وجود دارد یا آن را تغییر داده ای؟

(می خندد). من هنوز همان بازیکن جاه طلب هستم. با انگیزه های زیادی بازی می کنم. از بچگی هیچ چیزی را به من هدیه نداده اند و با عطش موفقیت به آن دست یافته ام و هیچ کسی نمی تواند مرا عوض کند. درسهای زیادی به ویژه از زمانی که در بارسلونا هستم،گرفته ام. همچنین از آنچه درسال 2014 اتفاق افتاد. حالا کمی بیشتر از قبل از فوتبال لذت می برم

*قبلا با عصبانیت زیادی بازی می کردی؟نه؟

عصبانی بازی کردن به این معنا نیست که دائما روی حریفان خطا کنی. ولی از نظر بحث کردن وجنگیدن، چرا. روشن است که اینطوری هستم. ولی الان بیشتر می خندم و از بودن درکنار هم تیمی هایم بیشتر لذت می برم. از این نظر عوض شده ام. اما دیدگاه من در زمین چمن تغییری نخواهد کرد.وقتی می گویم که در خارج از زمین چمن انسان متفاوتی هستم، منظورم این است که در خارج از زمین فوتبال، فقط سر مسائل بزرگ عصبانی می شوم ولی در زمین چمن گاهی سرمسائل کوچک هم از کوره در می روم (می خندد)

*پویول همیشه می گوید که آشنایی با پیکه دیدگاه او نسبت به فوتبال را عوض کرده و پیکه به او نشان داده که چطور باید از زندگی لذت برد. حالا لیونل مسی چه تاثیری برروی تو داشته؟

(فکر می کند). دیدن او و آرامش مسی در بسیاری از بازیها، خیلی به من کمک کرد. گاهی وقتها فکر می کنی که باید یک روز قبل یا در روز بازی تمام و کمال برروی مسابقه ات تمرکز کنی. در لیورپول وتیم ملی اروگوئه و تمام باشگاه هایی که تاقبل از این بازی می کردم، اینگونه بودم. اما با دیدن جو بارسا، و تمرکز بازیکنان تیم فهمیده ام که چه باید کرد ولی اینکه آرامش بیشتری دارم، به من کمک زیادی کرده است.


*بابودن تو ، بار مسئولیت دم کردن چای ماته (چای مخصوص آمریکای لاتین) از روی دوش مسی برداشته شده است.نه؟

(می خندد). نه گاهی وقتها که من مشغول کار دیگری هستم، لئو ماته دم می کند و یا وقتی به خانه شان می رویم، او ماته را آماده می کند.

*ماته دم کردن مسی بهتر است یا کباب درست کردنش؟

هنوز کباب و باربکیوهای مسی را نخورده ام.  هنوز مرا به صرف کباب و باربکیو دعوت نکرده.

*همیشه میهمانی های باربکیو با تو است.نه؟

بله. میهمانی های باربیکو برای زمانی است که می خواهی در جمع خانواده و دوستان باشی و حرف بزنی وخوش بگذرانی. گاهی وقتها همه دور منقل جمع نمی شوند وعده ای سر میز می نشینند. به همین خاطر گاهی از یک دوست دیگر می خواهیم که کار باربکیو را انجام دهد تا ما از بودن درکنار هم لذت ببریم. ولی من هنوز باربکیوهای مسی را نخورده ام.

*وقتی نیمار دربارسا بود، بیشتر میهمانی باربکیو می دادید. به جز بحث فوتبالی، ازچه حیثی دلتان برایش تنگ می شود؟

او در رختکن تیم شادی زیادی به تیم منتقل می کرد. یک هم تیمی خوب که همیشه چهره شادی داشت. مثل اکثر برزیلی ها. قطعا از این نظر دلمان برایش تنگ می شود.

*فکر می کنی نیمار روزی برگردد؟

در فوتبال هرگز نمی توان دانست که درآینده چه خواهد شد. این روزها او در پاریس از فوتبال لذت می برد و اهداف روشنی دارد. ولی من به عنوان یک هم تیمی ،دوست و یا طرفدار فوتبال همیشه دوست دارم که بهترین ها را درکنارم داشته باشم. این فرضیه ای است که هیچ چیزی درموردش نمی توان گفت.

*برای خیلی ها، مسی شخصیتی رمزآلود است.تو که درکنارش بوده ای، برایمان بگو که وقتی با هم سوار ماشین هستید، درمورد چه مسائلی حرف می زنید؟

ما فقط درمورد فوتبال حرف نمی زنیم؛ در مورد گذشته و آینده هم صحبت می کنیم. چون هر دوی ما انسان هستیم و جدای از هم تیمی بودن در یک باشگاه، دوستانی هستیم که درمورد مسائل مختلفی گفتگو می کنیم. گاهی وقتها همسرانمان با هم به گردش می روند و ما دو نفر تنها می مانیم و درخانه من یا مسی با هم چای ماته می نوشیم. دو یا سه ساعت درمورد هرچیزی حرف می زنیم ولی همیشه می گویم که شاید او برای خیلی ها مسی باشد ولی برای من، لئو است.


* باهم به تماشای مسابقات فوتبال هم می نشینید؟

نه ولی خیلی درمورد شرایط بازیها با هم گفتگو می کنیم. چه اتفاقات خوب و چه بد. چون هردویمان خیلی به خودانتقادی باور داریم. گاهی وقتها که تیم می برد و من عصبانی هستم، چون حس خوبی نداشته ام. لئو می داند که من خشمگینم. گاهی هم می شود که من متوجه عصبانیت او می شوم. چون با وجود برد تیم، او احساس خوبی نداشته.

*چه چیزی در زمین چمن بیشتر مسی را عصبانی می کند؟

(فکر می کند).او هم مثل همه بازیکنان دیگر. وقتی در یک بازی بد و ضعیف تیم، حس کند که درکمک کردن به تیم مفید نبوده.

6363