پایان بازار زمستانی سرد لالیگا: 51 خرید با هزینه ای کمتر از 100 میلیون یورو

پایان بازار زمستانی سرد لالیگا: 51 خرید با هزینه ای کمتر از 100 میلیون یورو

سایت رسمی فوتبالی- با اتمام ماه ژانویه، بازار نقل و انتقالات زمستانی در فوتبال اسپانیا بسته شد و تیمهای اسپانیایی دیگر نمی توانند بازیکن جدیدی را تا تابستان آینده به خدمت بگیرند. بازار زمستانی لالیگا در شرایطی به پایان رسید که اتفاقی جنجالی و انتقالی بزرگ صورت نگرفت و کم هیجان و کم شور دست کم در مقایسه با فصل قبل دنبال شد.

در طول بازار یک ماهه زمستانی 51 بازیکن جدید به تیمهای حاضر در رقابتهای لالیگا پیوستند ولی مجموع رقم انتقال همه آنها با هم، به 100 میلیون یورو هم نرسید. این درحالی است که در بازار زمستانی سال قبل لالیگا، 59 بازیکن به 20 تیم اسپانیایی پیوسته بودند که تنها یک خرید (انتقال کوتینیو به بارسلونا 120 میلیون یورو برای باشگاه کاتالان آب خورد).

همانطور که توقع می رفت، اکثر جابه جایی ها در بازار زمستان امسال، جابه جایی بازیکنان قرضی و یا به خدمت گرفتن بازیکنان آزاد بودند. رئال مادرید با پرداخت 17 میلیون یورو برای جذب براهیم دیاز از سیتی، گران ترین خرید بازار زمستانی امسال را انجام داد. در عین حال بازگشت بازیکنانی مثل موراتا، بواتنگ، خسه و ماریو سوارز به لالیگا هم از دیگر نکات جالب توجه بود. باشگاه هایی مثل رایو وایه کانو و اوئسکا، بیشترین استفاده را از بازار زمستانی بردند و هر یک 5 بازیکن جدید به خدمت گرفتند؛ درست برعکس ایبار و رئال سوسیداد که دربازار زمستانی بازیکنی به خدمت نگرفتند.

در روز پایانی بازار زمستانی، 20 جابه جایی ثبت شدند و جذاب ترین انتقال بازار زمستانی لالیگا، بی تردید انتقال قرضی آلوارو موراتا از چلسی به اتلتیکو مادرید بود. اگر چه پروسه این انتقال سخت بود اما او می تواند به صورت قرضی تا تابستان 2020 درتیم مادریدی بازی کند ولی اتلتیکویی هاباید هزینه های مختلفی را برای دراختیار داشتن او بپردازند.


نقل و انتقالات زمستانی اتلتیکو،بارسا و رئال مادرید:

اتلتیکومادرید:

خریدها: موراتا (چلسی)، نئون پرس(بازگشت از انتقال قرضی به آرخنتینوس جونیورز)

جدایی ها: ژلسون مارتینس (موناکو)

بارسلونا:

خریدها: موریو (انتقال قرضی از والنسیا)، تودیبو (تولوز) ، کوین پرینس بواتنگ (ساسوئولو) 

جدایی ها: منیر (سویا) و دنیس سوارز (آرسنال)

رئال مادرید:

خرید: براهیم دیاز (منچسترسیتی)

جدایی : کیکو کاسیا (لیدز یونایتد)

6363