درگیری خونین دربازی والنسیا- ختافه که با مداخله پلیس پایان یافت

درگیری خونین دربازی والنسیا- ختافه که با مداخله پلیس پایان یافت

سایت رسمی فوتبالی- دیدار دو تیم والنسیا و ختافه که از سری بازی های جام حذفی اسپانیا برگزار شد، با درگیری بازیکنان دوتیم در زمین چمن ورزشگاه مستایا پایان یافت. بعد از به صدا درآمدن سوت پایان این بازی، زمین چمن مستایا تبدیل به میدان نبرد شد و رفتارهایی را شاهد بودیم که شایسته ورزش فوتبال نبودند.

خشم و عصبانیت بازیکنان دوتیم باعث شد تا مشت های زیادی رد و بدل شود و در نهایت نیروهای امنیتی ورزشگاه وارد عمل شدند و بازیکنان را از زمین خارج کردند. حتی کار به ورود نیروهای پلیس ملی اسپانیا به زمین چمن هم کشید.

تصاویر منتشره حکایت از آن دارد که نیروهای امنیتی دامیان سوارز و دیاخابی را مهار کرده بودند تا به درگیری آنها با بازیکنان حریف پایان دهند. چیچیزولا، دروازه بان ختافه چندین مشت به نیروهای امنیتی خصوصی ورزشگاه زد و دقایقی بعد چهره های خونین اسکیل گارای و پائولیستا حکایت از آن داشت که آنها دراین درگیری حسابی کتک خورده اند. در تمامی این لحظات داور بازی چپ و راست به بازیکنان کارت زرد نشان می داد و سعی داشت تا شرایط را که از دستش در رفته بود، تحت کنترل در بیاورد.

دراین میان برخی از هواداران والنسیا مشغول شادی بودند و برخی دیگر به بازیکنان و اعضای کادرفنی ختافه فحش می دادند. 

بازی رفت دو تیم با برد 0-1 ختافه به پایان رسیده بود و در بازی برگشت والنسیا در دقایق پایانی توانست ورق را برگرداند و به لطف سه گل رودریگو مورنو، به مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا صعود کرد.

 

این درگیری ها به حدی شدید بود که علاوه بر نیروهای امنیتی، چندین عضو پلیس ملی اسپانیا هم وارد تونل رختکن شدند و بازیکنان را که در حال ورود به رختکن بودند هدایت کردند.

6363