با این وضع 100 سال دیگر هم قهرمان نمی‌شویم!

با این وضع 100 سال دیگر هم قهرمان نمی‌شویم!

به گزارش "ورزش سه" علیرضا جهانبخش بعد از حذف تلخ ایران از مسابقات جام ملت‌ها مقابل خبرنگاران حاضر شد و در خصوص شکست برابر ژاپن گفت:
حق این تیم و بچه‎ها بیشتر بود. در بعضی از صحنه‌ها تمرکز کافی نداشتیم و ضربه خوردیم. الان هم دیگر دیر است و قبل از بازی گفتیم جزییات می‌تواند تاثیر گذار باشد. فکر می‌کنم همان جزییات باعث باخت ما شد. بعد از گل اول فشار روی تیم ما زیاد شد و آن پنالتی هم به اعتقادم می‌توانست نباشد و شرایط بازی را سخت کرد.


وی در خصوص پنالتی نیز گفت:
من نمی‌دانم. خود مرتضی گفت من پشتم به توپ بود و وقتی رفت VAR ما گفتیم نظر داور برمی‌گردد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. بعد از گل دوم بازی یک طرفه شد. الان بازی تمام شده و من راجع به داوری زیاد نمی‌توانم صحبت کنم. اما نسبت به آن شرایط و برخوردی که با داوران داشتند نشان داده شد که سازماندهی چقدر ضعیف بوده است. یک مقدار سیاسی کاری تاثیر زیادی داشت. داوری در باخت ما تاثیری نداشت اما صحنه پنالتی 50-50 بود.


جهانبخش در ادامه شرایط فوتبال ایران را بسیار سخت دانست و گفت:
ببینید یک چیزی قطعا خوب پیش نرفته است که این حسرت از 44 سال به 48 سال افزایش پیدا کرده است. باید برویم و ریشه یابی کنیم. من با خیلی از این بازیکنان ژاپن در رده پایه بازی کردم اما یک سری چیزهای ریشه‌ای مثل امکانات و مسابقات دوستانه می‌تواند تاثیر گذار باشد. این اتفاق امروز که در گل اول اتفاق افتاد می‎توانست برای ما در مسابقات دوستانه رخ دهد. این چیزی است که ژاپن سال‌های سال انجام می‌دهد. موقعی که کادر فنی ما از امکانات و مسابقات بیشتر حرف می‌زنند صحبت از زیاده خواهی ما به میدان می‌آید. نتیجه گرفتن ساختار می‌خواهد که متاسفانه این روند ادامه داشته و اگر همین باشد تا 100 سال دیگر قهرمان نمی‌شویم.